Business Hi-Tech

Serviciul de car sharing care atacă Uber, taxiurile şi maşina personală. Serviciul GetPony din Cluj a atras 800 de utilizatori şi a generat venituri de 10.000 de euro în două luni de funcţionare

Tariful pentru închirierea unei maşini din flota GetPony porneşte de la 1 leu/minut pentru modelul VW UP şi de la 1,25 lei/minut pentru Smart ForTwo

Tariful pentru închirierea unei maşini din flota GetPony porneşte de la 1 leu/minut pentru modelul VW UP şi de la 1,25 lei/minut pentru Smart ForTwo

Autor: Ioana Nita

18.01.2016, 00:06 9473
Doi antreprenori locali, Iulian Pădurariu şi Demis Ghindeanu, au reuşit să obţină în decurs de două luni venituri de 10.000 de euro dintr-un serviciu de „car sharing“ care le permite utilizatorilor să închirieze pe termen scurt o maşină prin intermediul unei aplicaţii mobile, la fel ca în vestul Europei.
 
Serviciul numit GetPony a fost lansat în luna septembrie în Cluj-Napoca cu o flotă de 30 de maşini (25 de Volkswagen UP şi 5 Smart ForTwo), investiţia ajungând în total la circa 600.000 de euro. „Operarea în regim «cu plată» a început în prima parte a lunii noiembrie. Primele săptămâni le-am alocat doar testărilor, atât pe bază de invitaţie privată, cât şi publică. Am dorit să fim siguri că pe de o parte aplicaţiile pentru smartphone şi serverele fac faţă la o operare în condiţii «live», dar mai ales că cei ce ar folosi serviciul ar înţelege procesele în sine de înrolare în sistem şi de accesare a maşinilor. Astfel, venituri înregistrăm de aproximativ două luni jumătate, acestea ajungând astăzi la un total de aproape zece mii de euro“, a declarat Iulian Pădurariu, care îm­preună cu Demis Ghindeanu deţine 70% din compania Pony Car Sharing ce operează serviciul GetPony. Restul acţiunilor sunt deţinute de un alt grup de investitori locali.
 
Serviciul GetPony le oferă utilizatorilor de smartphone-uri posibilitatea de a închiria pe termen scurt o maşină pentru a se deplasa în oraş folosindu-se de telefonul mobil. Astfel, prin intermediul aplicaţiei mobile GetPony utilizatorii caută o maşină disponibilă în apropierea zonei lor pe care o pot rezerva. Atunci când ajung la maşină, aceasta se deschide tot cu ajutorul aplicaţiei mobile. Apoi, utilizatorii pot conduce maşina prin oraş şi o pot lăsa pe orice loc de parcare legal din zona de acoperire, închiderea maşinii fiind comandată tot din aplicaţie. Astfel de servicii funcţionează deja în ţări precum Germania, Austria, Elveţia, Suedia sau SUA.
 
„Practic, modelul de business este foarte similar cu cel al unui serviciu clasic de închirieri auto, însă tehnologia ne ajută să fragmentăm consumul şi respectiv plata până la nivel de minut. Cei care închiriază o maşină din flota noas­tră plătesc efectiv doar minutele de folosire, de la deschiderea portierei la punc­tul de plecare, până la închiderea portierei la destinaţie“, a explicat Pădurariu.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO