Business Hi-Tech

Sfârşitul unei epoci: Apple nu mai poate pune orice preţ pentru produsele sale

Sfârşitul unei epoci: Apple nu mai poate pune orice preţ pentru produsele sale

Autor: Marius Oncu

12.02.2013, 00:00 1575

Marjele de profit ale Apple coboară la niveluri nemaivăzute de la debutul iPhone în 2007, întrucât concurenţa şi lipsa lansărilor de noi produse inovatoare pun presiune pe companie să coboare preţurile, potrivit Bloomberg. Scăderea marjelor brute ale Apple de la 45% la 39% în ultimul trimestru a fost cauzată de introducerea iPad mini, a altor produse cu costuri de producţie mai ridicate, dar şi de reducerea preţurilor unor produse existente, potrivit datelor companiei.

Dacă Apple nu lansează un dispozitiv revoluţionar cu preţ ridicat, acţiunile vor rămâne sub presiune, notează Bloomberg. "Va fi aproape imposibil pentru Apple să-şi menţină marjele pe care le-a avut în ultimii ani. Au putut cere aproape orice preţ au vrut pentru produsele lor, dar concurenţa se intensifică", a declarat David Yoffie, profesor la Harvard Business School. Una dintre principalele provocări este scăderea vânzărilor iPhone, cel mai profitabil şi mai bine vândut produs, reprezentând 56% din venituri.

Samsung, HTC şi alţi rivali introduc smartphone-uri şi tablete mai ieftine şi cu tot mai multe funcţii, bazate pe sistemul de operare Android. Unul dintre produsele care ar putea îmbunătăţi marja Apple ar fi un ceas cu funcţii pentru convorbiri telefonice, acces la internet şi servicii de localizare, afirmă Poonam Goyalm, analist al Bloomberg. Un astfel de ceas de mână s-ar putea vinde la mult sub 200 de dolari, în intervalul de preţ cu cea mai mare creştere de vânzări. Apple ar putea avea o marjă de 50% pentru un ceas de mână, a spus Goyalm.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO