Business Hi-Tech

Simona Dan, GfK România: Utilizatorii de smartpone-uri au plătit pentru 12% din aplicaţiile deţinute pe terminal

Simona Dan, GfK România:  Utilizatorii de smartpone-uri au plătit pentru 12% din aplicaţiile deţinute pe terminal

Autor: Claudiu Ilioiu, Adrian Dumitrache

25.04.2012, 13:02 419

Utilizatorii de telefoane inteligente (smartpone-uri) din România au plătit, în medie, pentru 12% din aplicaţiile software pe care le-au descărcat şi le deţin pe terminal, a declarat directorul Business Development al GfK România, Simona Dan, la ZF Mobilio.

"Utilizatorii de smartpone-uri din România au plătit în medie pentru 12% din aplicaţiile pe care le deţin pe telefon. 58% au plătit deja pentru o aplicaţie, iar 17% nu ar plăti niciodată pentru o aplicaţie", a spus Dan.

Ea a adăugat că managerii, iber profesioniştii şi persoanele cu vârsta cuprinsă între 41-50 de ani sunt cei mai dispuşi să plătească pentru o aplicaţie pe care o folosesc frecvent.

Reprezentantul GfK România a afirmat că utilizatorii români de telefoane inteligente deţin în terminale, în medie, un număr de 22 de aplicaţii descărcate, 11 instalate şi folosesc zilnic patru aplicaţii.

"40% dintre respondenţi consideră că in prezent descarcă mai multe aplicaţii decât în urmă cu şase luni. Imboldul de a descărca aplicaţii vine de cele mai multe ori din următoarele surse: prieteni, colegi, familie - 57%, articole despre aplicaţii pe internet - 54%, folosirea de versiuni ale aplicaţiilor de smartphone similare celor folosite pe calculator - 48%, magazine de aplicaţii autohtone (app store) - 26%", a spus Dan.

Potrivit datelor GfK, bărbaţii folosesc smartphone-ul pentru a face tranzacţii bancare, pentru a căuta locuri de distracţie şi informaţii despre produsele pe care intenţionează să le cumpere atunci când se află în magazin.

"Femeile îşi pierd interesul faţă de un produs care integrează tehnologie modernă dacă aceasta nu este uşor de folosit", a menţionat reprezentantul companiei de cercetare.

Cele mai utilizate 5 aplicaţii de e-mail, chat, instant messenger - 76%, muzică, radio - 60%, reţele sociale, bloguri - 57%, jocuri, petrecerea timpului liber - 54% şi ştiri, meteo - 49%.

Studiul GfK arată că vârsta medie a utilizatorului român de smartphone este 34 de ani, iar 46% din utilizatori au studii superioare.

"70% dintre utilizatorii de smartphone consideră că tehnologia modernă este interesantă şi trebuie folosită cât de mult se poate. 52% spun că aspectul şi stilul unui produs electronic sunt importante în decizia de cumpărare. De asemenea, 52% cumpără produse electronice care să îi ajute să facă ce au nevoie şi nu pentru distracţie", a afirmat Dan.

Studiul a mai evidenţiat că primele trei sisteme de operare folosite în România sunt Android - 36%, urmat de iOS (Apple) şi Symbian, fiecare cu câte 18%.

GfK România a realizat studiul în perioada 6-12 aprilie pe un eşantion de 513 persoane.

ZF Mobilio este organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone, Nokia, Samsung şi Penta Group.

AFACERI DE LA ZERO