Business Hi-Tech

Smart Fintech, dezvoltator de soluţii de open banking, a lansat un serviciu nou ce permite interogarea de conturi

Ana-Maria Georgescu, co-fondator, Sales & Marketing Manager al Smart Fintech

Ana-Maria Georgescu, co-fondator, Sales & Marketing Manager al Smart Fintech

Autor: Alexandra Cepăreanu

23.03.2022, 00:00 734

Start-up-ul local Smart Fintech, specializat în dezvoltarea de soluţii inovatoare de open banking - precum soluţia Smart Pay introdusă pe piaţă anul trecut, a lansat nou produs de open banking, Smart Accounts, un serviciu de interogare de conturi dezvoltat în România şi autorizat de Banca Naţională a României, arată un comunicat transmis de reprezentanţii companiei. „Smart Accounts este un produs headless - prin care serviciile bancare sunt integrate direct în platformele fintech, livrând conţinut şi experienţă potrivite fiecărui canal şi utilizator - care, prin intermediul API-urilor, aduce automatizarea integrală a tranzacţiilor şi plăţilor potenţialilor clienţi, direct de la cont la cont. În prezent aceştia manevrează datele manual sau doar cu mici automatizări prin API-uri“,  a spus Mihaela Georgescu, cofondatoare a Smart Fintech. 

„Este o soluţie de digitalizare şi automatizare reală, accesibilă în trei click-uri”, a adăugat ea. Planurile pe termen scurt ale reprezentanţilor start-up-ului local vizează ca până în luna iunie 2022, atât Smart Pay, cât şi Smart Accounts să ajungă la cele mai importante 12 bănci din România, şi Revolut, acoperind atât conturile de persoane fizice, cât şi juridice.

„Ne propunem ca până la finalul anului să avem încheiate 20 parteneriate pentru Smart Accounts şi estimăm un volum de 500.000 interogări per bancă. Deja câţiva dintre partenerii noştri au testat produsul în SandBox (un mediu virtual izolat de testare care le permite utilizatorilor să ruleze programe şi aplicaţii fără a le afecta), fiind mulţumiţi de întreaga experienţă şi de oportunităţile disponibile, iar acum aşteaptă lansarea pentru a putea finaliza implementarea în sistemul lor”, a adăugat Mihaela Georgescu.

Prin integrarea soluţiei de interogare de conturi în platformele proprii, businessurile care devin parteneri Smart Fintech au acces la date despre profilarea clienţilor proprii, lucru care le permite să ia decizii strategice bine informate în ceea ce priveşte ofertarea ulterioară de produse şi servicii.

„Partenerii integraţi Smart Fintech nu mai sunt nevoiţi să treacă prin procesul de autorizare, furnizorul terţ de servicii autorizat acţionând ca intermediar între bancă şi aceştia. Partenerii noştri pot analiza comportamentul de cheltuire şi calcula scorul de performanţă al fiecărui profil de client, pentru ca ulterior să îi poată adresa oferte de produse şi servicii optime, bazate pe contextul şi profilul financiar al acestuia”, a mai spus Ana-Maria Georgescu, co-fondator, Sales & Marketing Manager al Smart Fintech.

De asemenea, utilizatorul final, fie că este persoană fizică sau juridică, beneficiază de implementarea soluţiei Smart Accounts în platformele pe care le utilizează prin accesul la detaliile legate de conturi, tranzacţii şi istoricul lor, şi solduri.

„Toate aceste informaţii facilitează realizarea unor previziuni financiare, precum şi sesizarea oportunităţilor de economisire şi de investire”, au mai transmis reprezentanţii Smart Fintech. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO