Business Hi-Tech

Sondaj: Doar 12% din IMM-uri au găsit informaţii legate de GDPR la autorităţile publice române

Sondaj: Doar 12% din IMM-uri au găsit informaţii legate...

Autor: Dan Straut, Mediafax

05.06.2018, 17:24 123

Autorităţile publice competente nu au asigurat măsurile corespunzătoare în aplicarea noilor norme de protecţie a datelor cu caracter personal (GDPR) în România, este principala concluzie a unui sondaj prezentat marţi de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii - CNIPMMR.

Conform sondajului, 97,4% din participanţi au spus că autorităţile nu au făcut suficient pentru implementarea General Data Protection Regulation (GDPR). Asta deşi amenzile, în situaţia în care regulamentul nu este aplicat, pot ajunge şi la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri. Legat de acest lucru, tot un procentaj de 97,4% au considerat amenzile exagerate sau disproporţionate.

Mai mult, 86,1% dintre companiile care deţin informaţii despre GDPR au raportat dificultăţi în implementarea regulamentului, iar 88% au aflat de el din alte surse (mass-media, societăţi de consultanţă) decât de la autorităţile publice române. În acelaşi timp, 20,6% dintre respondenţi nici măcar nu deţineau informaţii legate de GDPR.

De asemenea, 86,1% au întâmpinat dificultăţi în implementarea GDPR, generate de lipsa unor proceduri standard şi a unor ghiduri practice (16%), a insuficienţei informării (14%) sau a creşterii cheltuielilor de consultanţă (6%).

Soluţiile de implementare a protecţiei datelor utilizate de respondenţi au fost criptarea datelor (29%), utilizarea de instrumente automate pentru descoperirea, catalogarea şi clasificarea datelor personale în organizaţie (26%) sau implementarea unor capabilităţi de prevenire a pierderilor de date, de examinare a fluxurilor de date şi de identificare a datelor cu caracter personal (24%).

Pentru rezolvarea acestor probleme, CNIPMMR consideră necesară realizarea unui program de digitalizare cu fonduri UE, asigurarea unui serviciu gratuit şi a unui ghid aplicativ pentru IMM-uri, demararea unei campanii de informare (inclusiv prin dezvoltarea unui portal dedicate) ca şi susţinerea de cursuri gratuite de formare profesională.

Sondajul a cuprins microîntreprinderi (51,4%), firme mici (21,6%), mijlocii (18,9%), întreprinderi mari, ONG-uri şi alte entităţi jurdicie (8,1%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO