Business Hi-Tech

Spania nu mai este cea mai mare piaţă pentru operatorul spaniol de telefonie Telefonica SA

Spania nu mai este cea mai mare piaţă pentru operatorul...

Autor: Andreea Anghel

08.05.2013, 17:36 386

Telefonica SA, cel mai mare operator de telefonie din Spania a raportat pe primul trimestru al anului 2013 venituri sub estimările analiştilor în contextul în care competiţia acerbă a afectat volumul vânzărilor din America Latină şi Europa, în Spania veniturile fiind cu 16% mai mici faţă de trimestrul precedent, scrie Bloomberg.


Profitul operaţional înainte de dobânzi, rate, depreciere şi amortizare (EBITDA) a scăzut cu 10% la 4,57 miliarde de euro, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor companiei. Analiştii estimaseră în medie un profit operaţional de 4,75 de miliarde de euro, potrivit datelor Bloomberg. Veniturile au scăzut cu 8,8%, fiind de asemenea sub estimările analiştilor.

Cesar Alierta, CEO-ul companiei face eforturi pentru a încetini scăderea vânzărilor din Spania, unde rata şomajului a depăşit 27%, oferind pachete de voce, date şi TV mai ieftine. Cu toate acestea, clienţii se mută către companii rivale mai mici precum Yoigo, parte a TeliaSonera, una din cele mai mari companii de telefonie din Suedia şi Finlanda. Pe fondul scăderii vânzărilor din Spania, Brazilia a ajuns să fie cea mai mare piaţă pentru Telefonica.

“Rezultatele au fost foarte puţin satisfăcătoare, iar aşteptările s-au redus semnificativ în ultimele luni. Veniturile din Spania şi Marea Britanie au fost uşor sub estimări, dar voci din piaţă s-au temut că ar putea fi chiar mai rău”, a spus Guy Peddy, analist la Macquarie Securities, un fond de investiţii cu sediul în Londra.

Preţul acţiunilor Telefonica a scăzut cu 1,4 % până la 11,14 euro pe unitate. În ultimii doi ani însă, preţul acţiunilor a scăzut cu peste jumătate.

Profitul net a crescut cu 21% până la 902 milioane de euro în timp ce vânzările au scăzut până la 14,1 miliarde de euro. Veniturile au scăzut în principal din cauza devalorizării bolivar-ului venezuelean ( 1 bolivar = 0,2925 euro) din februarie şi a vânzării call-centerului Atento, potrivit informaţiilor companiei.

În America Latină, cu pieţe precum Brazilia, Columbia sau Chile, profitul operaţional Telefonica a scăzut cu 9,6% până la 2,31 miliarde de euro, iar vânzările au scăzut cu 3,8%, comparativ cu o scădere de 6,8% a profitului operaţional până la 2,35 miliarde de euro în cadrul operaţiunilor diviziei europene, scrie Bloomberg.

Brazilia a devenit pentru prima dată cea mai mare piaţă pentru grupul Telefonica, chiar dacă vânzările au scăzut cu 9,5% până la 3,26 miliarde de euro.  

“Impactul devalorizării din America Latină în special din Venezuela, Brazilia sau Argentina a fost unul negtativ. În orice caz, rezultatele sunt în mare parte uşor pozitive ajutate de îmbunătăţirea marjelor de profit din Spania”, a spus Borja Mijangos, analist la Interdin Bolsa, o companie de consultanţă financiară cu sediul în Madrid.

În Spania, vânzările au scăzut până la 3,26 miliarde de euro în contextul în care compania a pierdut 275.000 de abonaţi, iar facturile s-au ieftinit. Marjele de profit operaţional în Spania s-au mărit la 47% de la 42,6% cu un an în urmă.

Reprezentanţii Telefonica au spus că grupul şi-a redus datoria netă la 51,2 miliarde de euro de la 51,3 miliarde la sfârşitului anului 2012, iar până la sfârşitul anului speră că îşi va reduce datoria sub 47 de miliarde de euro.

În martie, compania a vândut obligaţiuni în valoare de 1,3 miliarde de dolari şi a vândut divizia de telefonie fixă şi internet din Marea Britanie companiei britanice British Sky Broadcasting Group, pentru 310 milioane de dolari.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO