Business Hi-Tech

Sparking Capital şi SeedBlink investesc într-o platformă digitală care ajută la creşterea performanţei în producţie. „Este prima finanţare din România a unui start-up din verticala Industry 4.0/Smart Manufacturing”

Sparking Capital şi SeedBlink investesc într-o...

Autor: Cristina Bellu

16.06.2020, 11:51 347

KFactory, prima platformă digitală orientată către creşterea performanţei şi productivităţii companiilor de producţie, dezvoltată de un start-up românesc, primeşte 215.000 euro pentru dezvoltarea şi implementarea planului de afaceri pe urmatorii ani, printr-o finanţare coordonată de Sparking Capital, fondul privat de investiţii de pe plan local dedicat proiectelor de tehnologie, în parteneriat cu platforma de equity crowdfunding SeedBlink şi alţi investitori.

„Investiţia în KFactory este o premieră pe piaţa din România, fiind prima finanţare a unui start-up din verticala Industry 4.0/Smart Manufacturing. (...) Ne bucură şi consolidarea parteneriatului cu SeedBlink şi asocierea cu alţi investitori, contribuind astfel împreună la dezvoltarea ecosistemului antreprenorial românesc”, transmite Cristian Negruţiu, Co-Founder & General Partener Sparking Capital.

Concret, platforma monitorizează şi învaţă felul în care echipamentele industriale, operatorii, comenzile şi echipele de suport se comportă şi interacţionează în timpul procesului de producţie, astfel încât managerii să poată avea vizibilitate totală asupra întregului proces şi să poată lua decizii rapide şi informate.

“KFactory acoperă o nevoie de bază pentru orice companie din producţie, indiferent că este vorba de automotive, producţie echipamente industriale, farma, plastic, procesare lemn, industrie alimentară, textilă sau altele. Ca direcţie de dezvoltare, în a doua jumătate a anului dorim să lansăm noi funcţionalităţi ce vor aduce o valoare adăugată foarte mare pentru industrie, cum ar fi managementul calităţii, mentenanţă predictivă şi analiză augmentată (augmented analytics).” explică cofondatorul KFactory, Adrian Dima.

Pentru anul următor, compania vizează extinderea pe pieţele din Spania, Franţa şi Germania, KFactory având deja prezenţă în România şi Portugalia.

“Digitalizarea nu mai reprezintă o opţiune pentru nici o companie, devine o obligativitate de business iar o parte din muncă se va muta în online şi remote. Se va întâmpla asta pentru personalul administrativ care poate valorifica lucrul de la distanţă, chiar dacă industria producătoare este istoric mai conservatoare. Ne dorim ca anul următor să ne extindem la nivel european, având ca principale ţinte Spania, Franţa şi Germania, KFactory având deja prezenţă în România şi Portugalia.” adaugă cofondatorul KFactory, Vlad Cazan.

Membru în KFactory Advisory Board este şi Dragoş Metea, antreprenor cu peste 15 ani experienţă atât pe piaţa internă, cat şi pe piaţa internaţională, în medii multiculturale, de la mari corporaţii la startup-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO