Business Hi-Tech

Speed Taxi ia zilnic 350 de comenzi via iPhone şi Android

Speed Taxi ia zilnic 350 de comenzi via iPhone şi Android

Utilizatorii nu trebuie să mai sune la dispecerat

Autor: Adrian Seceleanu

23.03.2012, 00:06 1910

Speed Taxi, una dintre cele mai mari companii de taximetre din Bucureşti, primeşte zilnic aproximativ 350 de comenzi pentru maşini prin intermediul unor aplicaţii instalate de clienţi pe smartphone-uri Apple sau Google, care gestionează întregul proces de "rezervare" fără a mai fi nevoie de un apel telefonic către dispeceratul firmei. Compania are un parc auto de peste 1.500 de maşini şi este deţinută în mod egal de Andrei Gafiţa şi Alexandru Nedelescu.

Aplicaţiile instalate de clienţi preiau coordonatele modulului GPS de pe smartphone-uri pentru a detecta locaţia utilizatorului şi o transmit prin internet către dispecerat, alături de datele de contact introduse de client. Comanda apare în sistemele IT de la Speed Taxi, iar după ce o maşină este identificată, aplicaţia notifică utilizatorul în cât timp poate ajunge maşina. Dacă utilizatorul este de acord, atunci apasă un buton şi confirmă comanda, iar maşina pleacă spre el.

Speed Taxi a investit 130.000 de euro în sistemele IT şi în dezvoltarea aplicaţiei pe care clienţii o pot instala gratuit pe telefon pentru a-şi comanda o maşină. "Ne aşteptăm să amortizăm investiţia în cinci ani", a precizat pentru ZF Alexandru Nedelescu, directorul general al companiei, adăugând că decizia de a lansa aplicaţiile a fost luată având în vedere vânzările de smartphone-uri din România. "Nu au existat studii de cercetare făcute de noi, dar s-a ţinut cont de trendurile din piaţă - vânzările de iPhone şi terminale cu Google Android".

Anul trecut românii au cumpărat 600.000 de smartphone-uri, potrivit estimărilor Samsung.

De la lansarea de la finele lunii februarie aplicaţiile Speed Taxi au fost descărcate de câteva mii de utilizatori, iar comenzile sunt de ordinul sutelor - cele mai multe de la clienţii Apple. "Momentan, în fiecare zi se fac 150 comenzi de pe sistemele Android şi 200 de pe iPhone. La începutul lunii martie existau aproximativ 1.600 de descărcări ale aplicaţiei pentru Android şi aproximativ 3.600 pentru iPhone".

Speed Taxi are şi un sistem de comenzi prin pagina de internet, lansat în 2007, care generează zilnic alte 1.200 de comenzi. Comenzile primite pe site sau prin smartphone au prioritate în faţa celor făcute prin telefon, spune Nedelescu. "Sistemul de comenzi este centralizat, ceea ce înseamnă că dispecerul va primi comenzi telefonice, online sau de pe smartphone în acelaşi mod. Există totuşi un mecanism de prioritizare a comenzilor, cele venite de pe smartphone-uri sau online având prioritate în momentul de faţă. Pentru şoferi comanda este recepţionată ca şi până acum prin staţia radio dar modificarile în dispecerat au fost majore. Fiecare din cele 8 dispecere - pe cele 3 ture existente - au în prezent un PC pe care primesc şi răspund comenzilor printr-un sistem propriu".

Compania Speed Taxi are 130 de angajaţi, cifră la care se adaugă şi colaboratorii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO