Business Hi-Tech

Start-up-ul de telemedicină Telios a ajuns la investiţii de aproape 500.000 dolari

Philip Choban (stânga)

Philip Choban (stânga)

Autor: Ioana Nita

11.05.2020, 00:02 887

Start-up-ul de telemedicină Telios, fondat de americanul Philip Choban pe plan local, a atras recent o finanţare de 200.000 dolari, investiţiile totale obţinute până acum ajungând astfel la aproape 500.000 dolari.

La noua rundă de investiţii au parti­cipat atât investorii existenţi, cât şi investi­tori noi, aceasta fiind sindicalizată de Transil­vania Angels Network din Cluj-Napoca, cu im­pli­carea altor două reţele de investitori de tip angel, Growceanu din Timişoara şi TechAngels România din Bucureşti, prin Smart Impact Capital, un micro-VC fondat de Matei Dumitrescu, vicepreşedinte TechAngels România. „Această rundă de finanţare va fi fo­losită şi pentru îmbunătăţirea software-ului şi sistemelor. O vom folosi de asemenea şi pentru marketing şi pentru a creşte gradul de conştientizare a beneficiilor tele­medicinei“, a declarat pentru ZF Philip Choban, CEO şi co-fondator al Telios.

„Deşi în această eră COVID a crescut gradul de conştientizare a telemedicinei şi a tele-sănătăţii, nu a crescut însă şi nivelul de educaţie publicului larg în ceea ce priveşte toate beneficiile oferite prin programele de tele-sănătate. Doar companiile cu experienţă precum a noastră din SUA pot înţelege acest lucru. Nu că suntem mai buni decât oricine altcineva, ci doar mai experimentaţi. Iar în acest domeniu, experienţa contează mai mult decât chiar tehnologia.“

Start-up-ul se adresează companiilor private şi asigurătorilor care prin intermediul platformei Telios pot oferi angajaţilor şi pacienţilor asiguraţi, precum şi familiilor lor, acces 24/7 la servicii de telemedicină furnizate de o echipă dedicată de medici şi asistente. Astfel, în loc să aştepte zile întregi pentru o vizită la medicul tradiţional, pacienţii pot apela la medic prin telefon sau online, primind o consultaţie de la cel mai potrivit specialist, în doar câteva minute, fără a fi expuşi contactului cu alţi pacienţi.

Telios s-a fost lansat pe piaţă în august 2018, după doi ani de dezvoltare a platformei.

„Investiţia iniţială pentru dezvoltare a depăşit 200.000 dolari şi a provenit de la compania americană. Această investiţie a fost utilizată în principal pentru cercetarea de piaţă, cercetarea juridică, realizarea sondajelor, formarea echipei româneşti şi dezvoltarea software de bază. Astfel am dezvoltat MVP-ul (minimum viable product – n.red.). De asemenea, noi credem foarte mult în în distribuirea capitalurilor proprii; adică acordarea de acţiuni în cadrul companiei pentru <<sweat equity>> (munca depusă de membri echipei pentru dezvoltarea businessului – n.red.), un concept care a fost întâlnit rareori în România, dar care acum devine mai răspândit”, a explicat el.

Ulterior, Telios a atras o investiţie de 80.000 dolari de pe piaţa locală, suma de bani fiind alocată cu precădere îmbunătăţirii software-ului şi a sistemelor folosite, precum şi gestionarii unor aspecte juridice.

„Nu aveam de gând să implicăm piaţa de investiţii din România, ci intenţionam să ne bazăm pe piaţa americană. Am fost abordat însă personal de un grup de investitori români pe care i-am respectat şi am avut încredere. Ideea creşterii unei companii româneşti cu finanţare românească m-a intrigat, fiindcă tocmai de aceea mă întorsesem la rădăcinile mele în SUA. Am folosit investiţia pentru a schimba statutul juridic dintr-un S.R.L. într-un S.A., pentru a putea atrage investiţii şi pentru a ne pregăti pentru un eventual IPO la bursa românească”, a menţionat fondatorul Telios.

Într-un timp scurt, serviciul furnizat de Telios a atras unele dintre cele mai mari companii de asigurări ca parteneri strategici, start-up-ul câştigând clienţi mari din zona corporativă ceea ce a dus automat şi la o creştere semnificativă a volumului de consultaţii. Astfel, printre clienţii Telios se numără ASIROM (Viena Insurance Group), Provident Financial Group, Ebury România, Directinterim, Hotel Opera Plaza din Cluj şi Cluj Hub.

„Clienţii noştri sunt asigurători, companii financiare, companii mari, IMM-uri şi ONG-uri. Spre exemplu, Hotel Opera Plaza din Cluj foloseşte platforma noastră pentru oaspeţii lor, iar Cluj Hub este primul spaţiu de co-working din România care a oferit servicii de telesănătate în cadrul pachetului său de abonamente”, a punctat Philip Choban. În prezent, a completat el, platforma are circa 60.000 de utilizatori finali, iar alţi 40.000 – 50.000 se vor adăuga în următoarele luni.

Start-up-ul se adresează doar companiilor, tariful perceput pentru utilizarea platformei variind în funcţie de numărul de utilizatori dintr-un portofoliu.

„Tariful include utilizatorul primar şi persoanele dependente de gradul I. Costul per utilizator poate ajunge la cel mult 15 lei.”

În prezent, Telios dezvoltă o aplicaţie bazată pe inteligenţă artificială (AI) pentru autodiagnosticare pe care intenţionează să o lanseze în curând. Start-up-ul are în plan să-şi extindă serviciile în mai multe ţări din Europa de Est, păstrându-şi totodată angajamentul de a pune telemedicina la dispoziţia cât mai multor pacienţi din comunităţile defavorizate.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO