Business Hi-Tech

Start-up-ul Dressingz, platformă prin care oamenii pot vinde hainele pe care nu le mai poartă, a ridicat o finanţare pre-seed de 300.000 de euro. „Vrem să ridicăm a doua rundă de finanţare la finalul anului, să ne extindem la nivel european”

Start-up-ul Dressingz, platformă prin care oamenii pot...

Autor: Alexandra Cepăreanu

23.03.2022, 16:35 117

Start-up-ul Dressingz, care îşi propune să facă moda sustenabilă punând la dispoziţia consumatorilor o platformă prin care îşi pot vinde hainele pe care nu le mai poartă, a ridicat o finanţare pre-seed în valoare de 300.000 de euro, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii companiei. Planurile pentru anul în curs vizează ridicarea unei noi runde de finanţare, la finalul lui 2022, care să susţină extinderea la nivel european.

„Circa 50% din producţia fast-fashion se aruncă în mai puţin de un an. Un camion plin cu textile este transformat în gunoi sau ars în fiecare secundă în lume. Produsele premium pre-owned sunt o soluţie sustenabilă şi eficientă – atât pentru mediu, cât şi pentru garderobele şi bugetele userilor. Pentru noi, sustenabilitatea nu e o modă, dar vrem sa facem moda sustenabilă”, a spus Romina Tazlaoanu, co-fondator al Dressingz.

Dressingz oferă consumatorilor posibilitatea de a-şi vinde hainele pe care nu le mai poartă şi pune la dispoziţia utilizatorilor articole de lux pre-owned la preţuri reduse faţă de preţul de retail. De asemenea, start-up-ul a încheiat un parteneriat extern, cu firma Luxury Appraisal & Authentication din Statele Unite, pentru verificarea autenticităţii produselor de lux încărcate de utilizatori pe platformă.

„Industria modei se află în top 3 cele mai poluante industrii de pe glob, din cauza risipei şi a proceselor de producţie dăunătoare. Este responsabilă pentru 10% din emisiile de gaze la nivel global, mai mult decât transportul aviatic şi maritim împreună, arată datele de la Serviciul de Cercetare al Parlamentului European 2017, ONU 2018. Iar Dressingz îşi propune ca pe termen lung să doneze 10% din profituri către cauze de susţinere a mediului”, au mai transmis reprezentanţii companiei.

Start-up-ul Dressingz este fondat de Romina Tazlaoanu, cu peste 20 ani de experienţă în marketing şi branding şi fost angajat al Vodafone, şi Alexandru Andries, partener fondator al mai multor businessuri, precum Car-Rush sau EuCeMananc - acum Tazz by Emag.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO