Business Hi-Tech

Start-up-ul fenix.eco a intrat şi pe segmentul B2B: Vrem să vindem 1.000 de smartphone-uri recondiţionate către companii. Estimăm vânzări de 300.000 euro

Start-up-ul fenix.eco a intrat şi pe segmentul B2B: Vrem să vindem 1.000 de smartphone-uri recondiţionate către companii. Estimăm vânzări de 300.000 euro

Autor: Ioana Nita

15.12.2020, 08:00 264

Start-up-ul local fenix.eco, care le pune la dispoziţie românilor o platformă online de unde pot cumpăra smartphone-uri recondiţionate, a intrat recent şi pe segmentul B2B, ţinta sa pentru anul viitor fiind de a vinde 1.000 de bucăţi către companii care se vor traduce în vânzări de circa 300.000 euro.

„Segmentul B2B vine cu cerinţe mai ridicate printre care se numără abilitatea de a livra rapid cantităţi mari dintr-un anumit model de smartphone fiindcă unii dintre potenţialii clienţi vor să cumpere 1.000 de telefoane de la 1-2 branduri. De asemenea, trebuie să putem înlocui telefoanele în mai puţin de 24h în cazul în care acestea au o defecţiune, iar smartphone-urile trebuie să aibă un aspect exterior perfect şi să funcţioneze fără nicio problemă”, a declarat pentru ZF Grégoire Vigroux, cofondator al fenix.eco. El este un antreprenor în serie şi business angel de origine franceză stabilit în România de peste 13 ani.

Start-up-ul fenix.eco, prezentat şi în cadrul emisiunii ZF IT Generation, a lansat în luna aprilie a acestui an un magazin online dedicat comercializării smartphone-urilor recondiţionate. Start-up-ul s-a axat la început pe segmentul B2C – consumatori finali din mediul online, iar la finalul lunii noiembrie a început să testeze şi piaţa offline printr-un parteneriat cu lanţul de hipermarket-uri Auchan.

Acum, fenix.eco a intrat şi pe segmentul B2B, primul său client corporate fiind BNP Paribas Personal Finance SA Sucursala Bucureşti.

„Cred cu tărie în potenţialul pe care un model de afaceri precum cel de economie colaborativă îl are pentru a genera un comportament sustenabil de consum colectiv. Am ales să folosim telefoane vechi recondiţionate în locul achiziţionării unora noi, deoarece astfel putem contribui la reducerea producţiei de produse poluante”, a spusMiruna Senciuc, CEO BNP Paribas Personal Finance SA Sucursala Bucureşti.         

În prezent, are în portofoliu peste 20 de modele recondiţionate de smartphone-uri Apple, Samsung, Sony şi Huawei dedicate companiilor, la preţuri cu până la 50% mai mici decât unele noi. Pe lângă aparatul recondiţionat, telefoanele fenix.eco dispun de accesorii noi şi beneficiază de o garanţie de 12 luni.

Anul viitor, fenix.eco va lansa noi servicii pentru segmentul B2B, cum ar fi serviciile de leasing şi corporate buyback, pentru a-şi servi mai bine clienţii corporate.

„Anul viitor vrem să intrăm în catalogul B2B al unui operator mare de telecomunicaţii. De asemenea, în 2021 vom reduce preţurile pentru că avem competiţie din partea producătorilor de telefoane care subvenţionează vânzările de modele noi”, a punctat Grégoire Vigroux.

AFACERI DE LA ZERO