♦ Start-up-ul a atras în total până acum investiţii de peste 2 milioane de dolari, din care o parte semnificativă este dedicată extinderii în Europa, inclusiv lansării în România ♦ Growdash este activ în prezent în 4 ţări - Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kuweit şi România - având peste 400 de clienţi activi şi peste 3.500 de locaţii ale restaurantelor.
Start-up-ul Growdash din Dubai (Emiratele Arabe Unite), specializat în soluţii de business intelligence pentru restaurante, a investit anul acesta 300.000 de euro pe piaţa locală, România fiind punctul său de intrare în Europa, unde are în plan să se extindă accelerat în următorii ani. Compania estimează că divizia sa europeană va genera venituri de peste 2 milioane euro din al doilea an de activitate al Growdash în spaţiul european, ţinta fiind de a se extinde din 2025 în alte 5 ţări din Uniunea Europeană.
„România se numără printre cele mai dinamice pieţe din Europa în sectorul HoReCa. Expansiunea rapidă a platformelor de delivery a creat o oportunitate majoră pentru inovaţie. Am ales această piaţă datorită deschiderii restaurantelor către soluţii tehnologice moderne şi a nevoii evidente de soluţii integrate care să sprijine operaţiunile de delivery. Am investit aproximativ 300.000 de euro anul acesta, concentrându-ne pe adaptarea produsului pentru piaţa locală, dezvoltarea unei echipe dedicate şi sprijinirea partenerilor prin training şi onboarding“, a declarat pentru ZF Fadi Drăghici, general manager pentru Growdash în România şi Europa Centrală şi de Est.
Start-up-ul a fost fondat în 2022 de către Sean Trevaskis şi Enver Sorku, ambii având experienţă pe piaţa soluţiilor de livrare de mâncare, lucrând pentru companii precum Talabat şi Deliveroo.
Cei doi au dezvoltat o platformă SaaS de tip business intelligence (BI) care ajută restaurantele să îşi centralizeze şi să analizeze datele de vânzări şi performanţă din campaniile de marketing realizate pe platformele de livrare de mâncare precum Tazz, Bolt Food sau Glovo . Soluţia integrează funcţionalităţi de machine learning şi AI pentru a analiza istoricul brandului, interpreta datele şi genera strategii personalizate.
„Practic, le oferim puterea de a lua decizii informate pentru a-şi creşte profitabilitatea şi eficienţa operaţională. Rezolvăm probleme legate de lipsa accesului la date centralizate şi de dificultatea de a urmări impactul real al campaniilor de marketing“, a precizat Fadi Drăghici, dând şi câteva exemple concrete:
„Un restaurant poate vedea în timp real ce campanii generează cele mai multe comenzi şi care aduc cel mai bun ROI (return on investment – n. red.) pentru a investi acolo unde avem rezultate. Dacă o locaţie performează sub medie din punct de vedere ROI sau chiar şi operaţional, din punct de vedere rating-uri, Growdash poate semnala acest lucru şi oferi soluţii pentru optimizare. Totodată, am integrat funcţionalităţi avansate de machine learning şi AI în Growdash, permiţând platformei să analizeze istoricul brandului, să interpreteze datele şi să genereze puncte de acţiune şi strategii personalizate. Astfel, rezultatul final este că brandurile care operează în delivery îşi pot optimiza bugetele de marketing, îşi pot îmbunătăţi eficienţa operaţională şi pot lua decizii fundamentate pe date precise, nu pe simple presupuneri.“