Business Hi-Tech

Start-up-ul H2B – plaformă pentru digitalizare în turism: Vrem să ajungem la peste 700 de utilizatori până la finalul anului. În 3 luni de la lansare am ajuns la 350 de clienţi

Gabriela Florea, CEO al H2B

Gabriela Florea, CEO al H2B

Autor: Ioana Nita

02.05.2022, 17:28 425

Start-up-ul local H2B, care a dezvoltat o soluţie pentru digitalizarea relaţiei dintre agenţiile de turism şi hotelieri, şi-a propus ca până la finalul acestui an să ajungă în total la peste 700 de utilizatori – 200 de agenţii de turism şi 500 de unităţi hoteliere, în condiţiile în care în primele trei luni de la lansarea pe piaţă a atras 350 de clienţi. Proiectul H2B s-a desprins anul trecut din Travel Fuse – platformă dedicată turismului (magazin online şi soluţii de CRM), investiţia iniţială fiind de 200.000 euro.

“După investiţia proprie de 200.000 de euro, ne vom axa pe creşterea numărului de rezervări în sistem, pentru a ne consolida poziţia pe piaţă şi pentru a valorifica tendinţele din ecosistemul de turism. Indicatorul look-to-book, care este ridicat (20:1) ne arată că am identificat corect nevoile agenţiilor şi hotelierilor iar H2B realizează eficient legătura dintre principalii jucători din sistem”, a precizat Gabriela Florea, CEO al H2B.

Prin intermediul soluţiei H2B, agenţiile de turism pot realiza mai rapid pachete, din toată România, cu o diversitate mai mare şi pot răspunde în timp real solicitărilor, economisind timpii de verificare a disponibilităţii, tarifelor, ofertelor, ş.a.m.d., care de cele mai multe ori înseamnă telefoane, emailuri şi timp pierdut. Pentru operatorii de unităţi de cazare, de orice dimensiune, platforma oferă vizibilitate asupra contractării spaţiilor şi promovarea către agenţiile de turism şi, implicit, către clienţii finali. Start-up-ul promite reducerea timpului de ofertare cu 90%, soluţia sa contribuind la digitalizarea mai rapidă şi mai uşoară a unităţilor de cazare mai mici, cum sunt pensiunile, casele de vacanţă, pe lângă marile unităţi, pentru care digitalizarea s-a produs deja.

“Echipa H2B lucrează de aproape 10 ani în turism iar soluţia identificată este de tip win-win-win. În primul rând unităţile hoteliere au vizibilitate mai mare către cei care propun soluţii de cazare. Agenţiile au astfel vizibilitate şi pot propune produse româneşti de calitate şi inedite. Unităţile de cazare, inclusiv cele de dimensiuni mici şi medii, primesc un flux mai predictibil şi mai mare de clienţi. Iar turiştii primesc un serviciu mai rapid, cu o mai mare diversitate”, a menţionat ea.

Comportamentul turiştilor români s-a schimbat în ultimii ani, influenţat de pandemie, în sensul unei orientări crescute spre turismul intern. Românii au început să-şi planifice cel puţin o vacanţă în ţară, descoperind locuri minunate aproape de casă. A crescut, de asemenea, gradul de încredere în agenţiile de turism şi în recomandările făcute de agenţii de turism, iar hotelierii se pot baza pe faptul că o recomandare făcută de un agent de turism este mai directă şi mai profitabilă decât o campanie de marketing pentru atragere de turişti. „O platformă ca H2B, care susţine relaţia dintre agenţiile de turism şi hotelieri, creşte vizibilitatea ofertelor hotelierilor şi aduce un beneficiu triplu: turiştilor, hotelierilor şi agenţiilor”, a subliniat Gabriela Florea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO