Business Hi-Tech

Start-up-ul local fenix.eco testează şi piaţa offline cu smartphone-uri recondiţionate

Start-up-ul local fenix.eco testează şi piaţa offline cu smartphone-uri recondiţionate

Autor: Ioana Nita

23.11.2020, 12:12 88

Start-up-ul local fenix.eco, care le pune la dispoziţie românilor o platformă online de unde pot cumpăra smartphone-uri recondiţionate, testează în prezent şi piaţa offline cu un proiect-pilot realizat în cadrul lanţului de hypermarketâuri Auchan. Astfel, smartphone-urile recondiţionate de Fenix.eco sunt pus la vânzare în cadrul unor standuri dedicate la secţiunea IT & electrocasnice din hipermarket-urile Auchan din Titan şi Drumul Taberei, Bucureşti. În funcţie de rezultatele proiectului pilot, distribuţia poate fi extinsă şi în alte magazine Auchan din România.

„Am intrat pe piaţa smartphone-urilor din România în urmă cu şapte luni, oferind telefoane recondiţionate cu multe dintre avantajele unor modele noi. Combinând vânzările magazinului nostru online  cu cele din spaţiul fizic din Auchan, ne aşteptăm la o creştere şi mai accelerată a vânzărilor”, a declarat Grégoire Vigroux, cofondator al fenix.eco. El este un antreprenorul în serie business angel de origine franceză stabilit în România de peste 13 ani.

Antreprenorul a lansat fenix.eco în aprilie anul acesta ca un magazin online care are disponibile în oferta sa peste 20 de modele de smartphone-uri recondiţionate, la preţuri cu până la 50% mai mici decât cele noi. Pe lângă device-urile recondiţionate, telefoanele fenix.eco sunt livrate cu accesorii noi, precum şi cu o garanţie de 12 luni. Compania vinde patru mărci de telefoane (Apple, Samsung, Sony şi Huawei). Gama Apple reprezintă circa 75% din vânzările fenix.eco, cel mai bine vândut model fiind iPhone 8.

„Modelele iPhone reprezintă 75% din vânzările noastre totale, iar best-seller-ul nostru este iPhone 8 care generează 20% din totalul livrărilor, urmat de iPhone XS (15%) şi iPhone 7 (12,5%)”, a precizat Grégoire Vigroux.

La nivel european, smartphone-urile recondiţionate devin o alegere din ce în ce mai populară, mai ales în ţările din Vest, unde consumatorii pot cumpăra deja astfel de device-uri atât online, cât şi din magazine fizice. În Franţa şi Germania, acestea au reprezentat mai mult de 10% din piaţă în 2019. Potrivit IDC, se estimează că piaţa mondială a telefoanelor mobile recondiţionate a fost de 206,7 milioane de unităţi în 2019, în creştere cu 17,6% faţă de 2018. De asemenea, IDC prognozează că numărul de unităţi va ajunge la 332,9 milioane până în 2023, cu o rată anuală de creştere de 13,6%.

 

„Într-un moment în care majoritatea retailerilor se orientează către online, fenix.eco face exact opusul. Suntem un magazin online care se extinde în comerţul cu amănuntul tradiţional. Cred că aceasta este mişcarea potrivită pentru startup-ul nostru, având în vedere însăşi natura acestor produse. Smartphone-urile recondiţionate sunt încă un concept nou în România. Trebuie să le oferim consumatorilor şi o experienţă directă pentru a le câştiga încrederea. Din acest motiv, are sens să ne vindem dispozitivele şi în magazine fizice, nu doar online”, a punctat fondatorul fenix.eco.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO