Business Hi-Tech

Startup-ul estonian Bolt obţine o finanţare de 24 mil. dolari de la International Finance Corporation pentru a extinde reţeaua de transport pe pieţele emergente

Startup-ul estonian Bolt obţine o finanţare de 24 mil....

Autor: Alexandra Cepăreanu

04.03.2021, 13:37 300

Bolt, start-up-ul de origine estoniană care a pornit iniţial cu o platformă proprie de ride-hailing şi care în prezent ofră servicii de mobilitate şi livrare mâncare în Europa şi Africa, a strâns o finanţare în valoare de aproximativ 24 de milioane de dolari, bani ce vor susţine extinderea afacerilor pe pieţele emergente, potrivit Techcrunch.

International Finance Corporation (IFC), instituţie financiară care oferă servicii de investiţii şi consultanţă pentru a încuraja dezvoltarea sectorului privat în ţările mai puţin dezvoltate, investeşte 20 de milioane de euro (24 milioane de dolari) în startup-ul din Tallinn, Estonia, pentru a deschide mai multe servicii în Europa de Est şi Africa, cu focus asupra implementării mai multor servicii în Ucraina şi Nigeria.

„Aşteptăm să mai lucrăm cu IFC pentru a sprijini în continuare antreprenoriatul şi pentru a spori accesul la servicii de mobilitate la preţuri accesibile în Africa şi Europa de Est”, a spus Markus Villig, CEO şi cofondator Bolt, într-un comunicat, citat de Techcrunch.

Finanţarea de la IFC reprezintă pe de o parte o susţinere, dar în acelaşi timp este o sumă relativ mică în comparaţie cu alte runde la care a participat startup-ul Bolt.

Spre exemplu, în decembrie anul trecut, compania a obţinut suma de 150 de milioane de euro într-o rundă de finanţare condusă de D1 Capital Partners, o firmă globală de investiţii care operează pe pieţele publice şi private, cu participarea Darsana Capital Partners, companie de investiţii orientată pe proiecte pe termen lung, în companii globale.

„În 2021 vrem să facem eforturi susţinute să devenim liderul industriei în materie de siguranţă şi calitate a platformei. Plănuim să lansăm soluţii şi mai inovatoare, cum ar fi verificarea facială a şoferului şi monitorizarea automată a călătoriei, folosind machine learning pentru a preveni eventualele incidente”, spunea în decembrie Markus Villig.

El a adăugat că în pofida efectelor negative aduse de pandemia de COVID-19, Bolt a cunoscut o creştere semnificativă în 2020.

Pe parcursul anului 2020, Bolt s-a extins în 200 de oraşe din 40 de ţări şi a ajuns astfel la 50 de milioane de utilizatori la nivel global. În ceea ce priveşte serviciul de ride-hailing, Bolt are în plan să lanseze trotinete în peste 100 de oraşe în sezonul viitor, iar în ceea ce priveşte serviciul Bolt Food, lansat în 2019, este disponibil în prezent în 16 ţări şi 33 de oraşe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO