Business Hi-Tech

Studiu IDC: În 2016 vor fi peste două miliarde de utilizatori ai internetului mobil

Potrivit IDC, „boom-ul“ accesului la internet se întâmplă peste tot în lume, însă unele ţări înregistrează o creştere tot mai rapidă a penetrării internetului

Potrivit IDC, „boom-ul“ accesului la internet se întâmplă peste tot în lume, însă unele ţări înregistrează o creştere tot mai rapidă a penetrării internetului

Autor: Oana Stupinean

18.01.2016, 00:00 235
În 2016, aproximativ 45% din populaţia lumii, adică trei miliarde de persoane, vor avea acces la internet, potrivit estimărilor realizate de compania de cercetare International Data Corporation (IDC).

Dintre aceştia, două miliarde de utilizatori vor accesa internetul de pe dispozitivele mobile.

În România 10,5 milioane de persoane, atât în mediul urban, cât şi din cel rural, utilizează zilnic internetul, dintre care aproape jumătate accesează conţinutul online de pe dispozitivele mobile, conform datelor pentru anul trecut furnizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

În anul 2014, România înregistra o rată de 60% a gospodăriilor cu acces la internet.

„În următorii cinci ani, numărul utilizatorilor care vor accesa internetul exclusiv pe dispozitivele mobile va creşte cu 25% pe an. Modul în care accesăm internetul va genera o creştere explozivă în comerţul şi publicitatea pe mobil“, spune Scott Strawn, director al departamentului de strategie pentru IDC.

Potrivit IDC, „boom-ul“ accesului la internet se întâmplă peste tot în lume, însă unele ţări înregistrează o creştere tot mai rapidă a penetrării internetului. China, India şi Indonezia se află în fruntea clasamentului cu cea mai rapidă rată de penetrare a internetului.

De asemenea, în raportul „Cum utilizează lumea internetul“ realizat tot de IDC se arată cum utilizatorii îşi petrec timpul pe internet. De exemplu, peste un miliard de utilizatori folosesc internetul pentru a-şi căuta un job, pentru a-şi accesa conturile bancare, dar şi pentru a asculta muzică.

Peste două miliarde de persoane sunt online pentru a citi ştirile şi pentru a-şi verifica e-mailul. Şi mai mulţi utilizatori îşi fac cumpărăturile online, se arată în raport. În 2015, peste 100 de miliarde de dolari au fost cheltuiţi în mediul online pentru călătorii, cărţi, aplicaţii mobile şi cursuri online.

Aproape două miliarde de utilizatori au fost online pe reţelele de socializare ca Facebook, Instagram, Twitter şi 1,5 miliarde de persoane au folosit aplicaţiile de mesagerie ca WhatsApp, Facebook Messenger.

Potrivit raportului, cel mai mult timp petrecut de către utilizatori pe internet se întregistrează în SUA, unde o persoană petrece online în medie pe lună 92 de ore.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO