Anul trecut, dimensiunea economiei digitale a României a ajuns la 16,6 miliarde de euro, aceasta fiind cu 473 milioane euro mai mare decât estimările iniţiale, potrivit raportului Digital Challengers realizat de compania de consultanţă de business McKinsey pentru zona Europei Centrale şi de Est. La nivel de regiune, dimensiunea economiei digitale CEE a depăşit cu cu aproximativ 2% valoarea prevăzută anterior în scenariul „business-as-usual”, atingând o valoare de aproximativ 94 mld. euro.
„Regiunea CEE are un potenţial suplimentar de creştere digitală, iar România are un rol considerabil în acest context. Suntem printre liderii regionali în ceea ce priveşte infrastructura digitală şi accesibilitatea acesteia. Avem un ecosistem tehnologic vibrant, în care se regăsesc doi unicorni, o plajă mare de talente şi un procent semnificativ de utilizatori ai serviciilor digitale. Continuând să ne concentrăm asupra acestor puncte tari şi pe transformările digitale, care au devenit esenţiale în această perioadă, putem genera beneficii pentru întreaga regiune”, a explicat Alexandru Filip, Managing Partner al biroului din Bucureşti, lider al Digital & Analytics Practice în Europa Centrală al McKinsey & Company şi contributor la raportul Digital Challengers.