Business Hi-Tech

Studiu: Smartphone-ul, cel mai utilizat dispozitiv pentru navigarea pe internet

Studiu: Smartphone-ul, cel mai utilizat dispozitiv pentru...

Autor: Ioana Nita

10.12.2015, 00:00 167

Aproximativ 75% dintre utilizatorii de internet din România accesează serviciile de internet de pe smartphone, în principal pentru a folosi aplicaţiile de e-mail, de mesagerie şi serviciile de hărţi şi localizare, potrivit unui studiu realizat de asociaţia din domeniul publicităţii IAB România în colaborare cu IAB Europe.

Studiul, numit Digital Scope, a fost realizat în 8 ţări din Europa Centrala şi de Est - Bulgaria, Macedonia, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia - în perioada 27 noiembrie - 28 decembrie 2014. Studiul a avut o acoperire de 70% din populaţia online de peste 16 ani.  Telefoanele inteligente sunt utilizate de asemenea pentru utilizarea serviciilor şi aplicaţiilor de divertisment, comunicare şi informare, şi mai puţin pentru achiziţii, investiţii şi operaţiuni financiare.

În ceea ce priveşte piaţa locală de publicitate pe telefonul mobil – reclamele din aplicaţiile mobile –, aceasta se situează peste media din regiune din punctul de vedere al gradului de utilitate în informare la nivelul consumatorilor. 

Studiul  arată de asemenea care sunt dispozitivele preferate de utilizatorii români în funcţie de activitate aînreprinsă. Astfel, „laptopul si desktopul sunt preferate pentru cautarea pe internet, în timp ce tableta este folosită preponderent pentru a citi informatii despre branduri”. În schimb, românii utilizează mai puţin smart TV-urile şi consolele de jocuri pentru accesarea internetului comparativ cu media din regiune - doar 6% dintre utilizatori folosesc internetul de pe TV faţă de 22% în regiune. Studiul realizat de IAB  a avut o acoperire de 70% din populatia online de peste 16 ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO