Business Hi-Tech

SUA le cere giganţilor din IT să diferenţieze reclamele de rezultatele căutărilor pe internet

Foto Shutterstock

Autor: Ioana Nita

30.06.2013, 21:51 220

Autorităţile din SUA au avertizat giganţii IT, inclusiv Google, să marcheze mai bine reclamele plătite în rezultatele căutării, mai ales acum când serviciile de telefonie mobilă şi serviciile online de voce devin tot mai utilizate, scrie agenţia Thomson Reuters. Comisia Federală de Comerţ a SUA a trimis scrisori de avertizare către 24 de companii din domeniul IT, printre care se numără şi Google, Microsoft şi Yahoo, prin care le cere acestora să îşi modifice practicile de publicitate.

Măsura solicitată de autorităţile americane vine într-o perioadă în care consumatorii accesează tot mai mult internetul de pe smartphone-urile şi tablete şi utilizează aplicaţii specializate şi servicii social-media pentru a găsi informaţii online. „În ultimii ani, rezultatele căutărilor nu se mai disting de publicitate, iar noi solicităm industriei motoarelor de căutare să se asigure că diferenţa dintre cele două este clară“, se arată în declaraţia Comisiei Federale de Comerţ, care poate amenda companiile dacă acestea nu iau măsurile corespunzătoare.

Potrivit autorităţilor americane, fundalul cu umbre pentru reclamele care apar în urma căutărilor pe internet nu sunt suficient de vizibile, în special pe telefoanele mobile. Anul trecut, din totalul cheltuielilor de publicitate de 17,3 miliarde dolari din SUA, Google, cel mai utilizat motor de căutare din lume, a avut o pondere de 73,8%, conform firmei de cercetare eMarketer. Oficialii Google au declarat că diferenţierea căutărilor online este un aspect important şi că „au încercat să facă acest lucru odată ce produsele sale au evoluat“.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 01.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO