Business Hi-Tech

Supremaţia Amazon în vânzările online de alimente este pe sfârşite. Cine vine puternic din urmă

Supremaţia Amazon în vânzările online de alimente...

Autor: Alex Ciutacu

03.01.2019, 22:00 10705

Piaţa online de alimente din Statele Unite creşte într-un ritm exponenţial, iar vânzările alimentare pe internet sunt estimate să ajungă la circa 59,5 miliarde de dolari în 2023 – faţă de 23,9 miliarde dolari în 2018, potrivit unui raport citat de Business Insider.

Achiziţia derulată de Amazon la mijlocul anului 2017, când a achiziţionat Whole Foonds, a fost privită de către industrie ca o mişcare extrem de inteligenţă, care îi va oferi gigantului fondat de Jeff Bezos un avans impresionant şi şansa la supremaţie de piaţe.

În 2017, 74% dintre consumatorii au numit Amazon drept prima variantă atunci când îşi cumpără alimentele online, potrivit unui sondaj realizat de RBC Capital Markets şi citat de Internet Retailer.

Cu toate acetea, Amazon a scăzut considerabil în topul preferinţelor americanilor. Deşi a păstrat supremaţia în sondaje, a rămas prima alegere doar pentru 38% dintre consumatori.

Cota Amazon a scăzut în principal pentru că majoritatea retailerilor mari au investit în comerţul online, competitori precum Walmart şi Jet.com triplându-şi cotele de piaţă de la 5% la 15% anul acesta.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO