Business Hi-Tech

Takkar, Vodafone: Serviciile de internet, clienţii business şi M-Pesa rămân priorităţile şi pentru 2015

Ravinder Takkar, CEO al Vodafone: În mod clar serviciile de televiziune sunt o platformă importantă în România, iar consumatorii petrec foarte mult timp în faţa televizorului, dar dacă ne gândim la ce inovaţii au apărut până acum în acest segment, probabil că sunt unele dintre cele mai puţine. Deci vă puteţi imagina: dacă există un serviciu important pe piaţă unde nivelul de ino­vaţie este foarte mic, cred că avem o oportunitate să facem ceva interesant.

Ravinder Takkar, CEO al Vodafone: În mod clar serviciile de televiziune sunt o platformă importantă în România, iar consumatorii petrec foarte mult timp în faţa televizorului, dar dacă ne gândim la ce inovaţii au apărut până acum în acest segment, probabil că sunt unele dintre cele mai puţine. Deci vă puteţi imagina: dacă există un serviciu important pe piaţă unde nivelul de ino­vaţie este foarte mic, cred că avem o oportunitate să facem ceva interesant.

Autor: Adrian Seceleanu

22.12.2014, 00:08 502

După opt luni de la preluarea mandatului, Ravinder Takkar spune că priorităţile fixate pentru companie au fost corecte şi că acestea rămân ţintele principale şi pentru 2015. Una dintre schimbările făcute de noul CEO a fost o descentralizare a deciziilor pentru unele procese. În ce priveşte piaţa serviciilor de televiziune, Vodafone nu are de gând să vină cu o strategie copiată de la rivali, ci cu un produs „inovator“.

Vodafone, numărul doi pe piaţa de telefonie mobilă şi una dintre cele mai mari companii din România, nu a luat încă o decizie cum va ataca segmentul de servicii de televiziune, însă din analizele realizate până în prezent este clar că abordarea nu va fi de a face mişcări identice cu cele ale competitorilor.

„Nu suntem încă în etapa în care să fi tras o concluzie deja, încă ne gândim la acest subiect. Dar cu cât analizăm mai mult acest subiect cu atât punctul nostru de vedere este, vorbind în general, că suntem din ce în ce mai puţin interesaţi de o abordare de genul să facem şi noi ce au făcut deja ceilalţi (n. red. - „a me too approach“). Acesta este stadiul în care ne aflăm“, a declarat într-un interviu pentru ZF Ravinder Takkar, care a preluat în luna mai a acestui an funcţia de CEO al operatorului.

Vodafone, care este cu 8 milioane de clienţi şi venituri de 750 mil. euro pe an al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, nu este prezent pe piaţa de servicii de televiziune şi oferă servicii fixe doar clienţilor mari companii, dar analizează o expansiune către aceste teritorii a spus în octombrie la Bucureşti într-un interviu pentru ZF Vittorio Colao, CEO al grupului britanic. „Acum este momentul să începem să ne gândim să oferim servicii fixe şi către segmentul consumer. Ne uităm şi la expansiunea pe TV“, a spus el, precizând că decizia aparţine echipei locale de management.

Mesajul „nu vom veni cu aceeaşi abordare ca rivalii“ lansat de Takkar pare a semnaliza că Vodafone nu va lansa o platformă de televiziune prin satelit, aşa cum a făcut Orange – liderul pieţei locale de telefonie mobilă. Ce urmează deci? Şeful Vodafone România lasă lucrurile în ceaţă, dar spune că operatorul poate face o mişcare surprin­ză­toare. „Ceea ce vom face este încă în discuţie. În mod clar serviciile de televiziune sunt o platformă importantă în România, iar consumatorii petrec foarte mult timp în faţa televizorului, dar dacă ne gândim la ce ino­vaţii au apărut până acum în acest segment, probabil că sunt unele dintre cele mai puţine. Deci vă puteţi imagina: dacă există un serviciu important pe piaţă unde nivelul de ino­vaţie este foarte mic, cred că avem o oportunitate să facem ceva interesant“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO