Business Hi-Tech

Tarom investeşte în modernizarea sistemului IT, inclusiv pe zona de rezervări online. ”Compania noastră este obligată să facă un salt în timp”

Tarom investeşte în modernizarea sistemului IT,...

Autor: Roxana Rosu

11.04.2018, 13:44 619

Compania aeriană Tarom a lansat licitaţii deschise pentru achiziţii majore pentru sistemul IT de relaţionare cu clienţii, prin care va moderniza inclusiv zona de rezervări online, aceasta fiind prima investiţie derulată de operator în ultimii 10 ani pe acest segment.

Investiţia vizează crearea unui centru de performanţă în infrastructura hardware şi de aplicaţii.  După implementarea proiectului, compania va beneficia de un nucleu software total integrat.

Data limită pentru depunerea ofertelor este  27 aprilie, durata contractului de achizitie fiind de 3 ani si 3 luni.

“Este prima investiţie de substanţă pe care TAROM o implementează, în ultimii 10 ani, în domeniul IT. Avem aşteptări mari de la acest sistem integrat, care suntem siguri că va reinventa felul cum TAROM îşi gestionează resursele, activele şi timpul”, a specificat Directorul General al Companiei Naţionale TAROM, Werner Wolff.

Implementarea noilor soluţii integrate va permite realizarea de rezervări mai rapide, acces mai facil şi mai rapid la destinaţiile frecvente, dezvoltarea şi comunicarea eficientă a unor oferte comerciale avantajoase şi nu în ultimul rând,  dezvoltarea unei platforme de comunicare cu clienţii şi pasagerii.

“Compania noastră este obligată să facă un salt în timp şi să recupereze ceea ce a pierdut în ultimii ani în materie de satisfacţie a clienţilor, de comunicare, de deschidere şi eficienţă. Pasagerii noştri trebuie să ştie că soluţia integrată IT li se adresează. Vorbim despre dezvoltarea unui nou Call-Center eficient, de un sistem unitar de prelucrare a datelor, de deschiderea posibilităţii utilizatorilor de a-şi crea conturi pe platforma noastră on-line. În paralel, soluţiile de business intelligence vor permite managementului companiei să cunoască în orice moment care sunt costurile, veniturile, gradul de încărcare al curselor şi bineînţeles profitabilitatea”, a mai spus Werner Wolff.

Tarom şi-a propus să ajungă în 2018 pe profit, având bugetat un câştig brut de  27.000 lei, şi să crească numărul de pasageri cu 35%. Bugetul companiei aeriene de stat a mai prevăzut şi în 2015, 2016 şi 2017 trecerea pe profit, dar rezultatul final a arătat tot pierderi. Tarom a adunat pierderi estimate la 1,6 mld. lei în perioada 2009-2017.

Tarom s-a menţinut în ultimii trei ani la un flux de circa 2,4 milioane de pasageri şi anul trecut a avut o medie de 70% a gradului de încărcare a curselor.

Rezervările online au crescut în primele luni ale acestui an cu 55% ca număr şi valoric cu 2 mil. euro, circa 33%.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO