Business Hi-Tech

Teamshare: 80% dintre clienţii magazinelor online abandonează produsele din coşul de cumpărături

Teamshare: 80% dintre clienţii magazinelor online...

Autor: Oana Stupinean

19.01.2016, 00:00 231
Doar 20% din clienţii magazinelor online duc cumpărăturile până în faza finală, principalele motive pentru care românii renunţă la coşul de cumpărături online fiind preţul, indecizia faţă de achiziţie, dar şi lipsa detaliilor despre produs, potrivit datelor furnizate de platforma de e-commerce Teamshare. Procentul este unul similar cu cel întâlnit în magazinele offline, unde clienţii testează, probează şi analizează mai multe produse înainte de a cumpăra.
 
„Adăugarea produselor în coş nu presupune neapărat intenţia de cumpărare. Mulţi utilizatori folosesc coşul de cumpărături pe post de wishlist. Ei sunt încă în etapa de «vânare a preţurilor», evaluează alte oferte sau condiţii de livrare mai rapide. Decizia vine mai târziu, după ce probabil utilizatorul a adăugat acelaşi produs în coşurile de pe mai multe site-uri. Odată ce utilizatorul a decis să achiziţioneze, mici obstacole, precum un formular de comandă cu două-trei câmpuri în plus de completat nu duc la abandonarea coşului“, spune Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.
 
Totuşi, în perioada sărbatorilor sau de Black Friday, acest procent scade semnificativ, deoarece utilizatorii ştiu ce produse doresc să cumpere, s-au documentat înainte şi doar aşteaptă momentul sau preţul potrivit. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO