Business Hi-Tech

Telekom atacă din prima zi: „Vrem să «cutremurăm» piaţa şi să o ducem într-o direcţie diferită, către pachete integrate de servicii“

Nikolai Beckers, CEO al Telekom România, afirmă că grupul german pariază pe sinergia între servicii de telefonie mobilă şi fixă, la care se adaugă o nouă platformă de TV online. Foto: Adrian Seceleanu

Nikolai Beckers, CEO al Telekom România, afirmă că grupul german pariază pe sinergia între servicii de telefonie mobilă şi fixă, la care se adaugă o nouă platformă de TV online. Foto: Adrian Seceleanu

Autor: Adrian Seceleanu

15.09.2014, 00:09 20254

Telekom România, grupul format prin rebrandingul operatorilor de telefonie mobilă şi fixă Cosmote şi Romtelecom, îşi pro­pune să „cutremure“ piaţa locală de comu­nicaţii, dar nu prin lansarea unor „răz­boaie ale preţurilor“, ci convingând utilizatorii să migreze către pachetele care combină serviciile de telefonie şi internet fix şi mobil cu cele de divertisment şi TV, folosindu-şi astfel avantajul strategic competitiv în faţa rivalilor Orange şi Vodafone, care nu au şi operaţiuni fixe. „Vrem să «cutremurăm» piaţa de comunicaţii. Dorim să ducem piaţa într-o direcţie diferită, către pachete integrate de servicii, pentru că noi putem oferi în România ceea ce nimeni altcineva nu poate. Este un avantaj strategic fantastic. Rivalii noştri oferă doar telefonie mobilă fără alte servicii fixe la pachet. Ei nu mai au unde să crească“, a declarat Nikolai Beckers, germanul care în mai puţin de doi ani de zile a impus prima echipă comună de management a Cosmote şi Rom­telecom, şi a coordonat rebrandingul celor două companii.

România este a doua ţară în care Beckers este trimis de grupul german pentru a coordona trecerea la „T“, după Ma­cedonia.

„Este un moment istoric“, a insistat Be­ckers. „Rebrandingul arată cât de dedicaţi sunt acţionarii Deutsche Telekom pieţei din Ro­mânia“, a declarat şi Claudia Nemat, membru în boardul gigantului german pentru tehnologie şi regiunea Europa.

„Este cel mai simplu şi mai clar semn de încredere în România, de angajament şi de încredere pentru piaţa românească“, a declarat despre rebranding premierul Victor Ponta, care a participat la conferinţă. Grupul german a ales să investească în România „cel mai important lucru – brandul său“.

WikiZF: Profilul companieiCosmote

WikiZF: Profilul companiei Romtelecom

De pe piaţa locală de comunicaţii cu o valoare anuală de puţin peste 3 mld. euro, fostele Cosmote şi Romtelecom - care au trecut de sâmbătă 13 septembrie la numele Telekom România Mobile Communication şi Telekom România Communication - obţin circa o treime din venituri (peste un miliard de euro). Grupul are circa 10 milioane de de contracte de servicii în portofoliu.

„Avem o viziune clară, să fim operatorul numărul unu de servicii integrate de comunicaţii din România“, a punctat Beckers.

Grupul a prezentat, odată cu trecerea la brandul Telekom România, primele sale oferte integrate de servicii din istorie, care includ telefonie şi net fixe şi mobile, plus servicii TV - furnizate, în premieră, şi printr-o nouă platformă, implementată în ultimele patru luni de o echipă internaţională formată din români şi experţi din grupul DT. Primele pachete de servicii combinate de televiziune, internet şi telefonie fixe şi mobile lansate de Cosmote şi Romtelecom sub brandul Telekom România au preţuri între 20 şi 99 de euro pe lună, abonamentul de 98 de euro incluzând şi o tabletă şi trei smartphone-uri Samsung în condiţiile în care acest pachet este dedicat unui număr de trei utilizatori. Pentru prima oară, grupul va emite şi o singură factură pentru pachetul de servicii.

Noua platformă TV oferă acces clienţilor la posturi TV live, înregistrări ale unor emisiuni, la „sute de ore“ de filme şi documentare, atât direct de pe televizor, cât şi de pe computere, şi printr-o aplicaţie dedicată şi de pe smartphone-uri şi tablete.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO