Business Hi-Tech

Telekom continuă atacul pe fotbal: Dolce va transmite toate meciurile de la Euro 2016

Sursa foto - AFP

Sursa foto - AFP

Autor: Adrian Seceleanu

31.03.2015, 00:04 1110
Telekom, cel mai mare grup de co­municaţii fix/mobil de pe piaţa locală şi al doilea furnizor de servicii TV, va difuza în exclusivitate toate meciurile de la Cam­pionatul European de fotbal de anul viitor din Franţa, continuând astfel să adauge conţinut sportiv pentru canalele sale proprii, ca parte a strategiei ce vizează creşterea cotei de piaţă şi atragerea de clienţi de la rivali.

„Campionatul European de fotbal din 2016 va putea fi urmărit integral la Dolce Sport. Toate cele 51 de meciuri ale turneului final din Franţa vor fi transmise în direct pe canalele televiziunii deţinute de Telekom România. Dintre acestea, 28 de partide vor fi transmise în exclusivitate la Dolce Sport“, conform unui anunţ al Telekom.

Cele mai bune 24 de echipe reprezentative de fotbal se vor întâlni la Euro 2016 (10 iunie - 10 iulie), unde şi echipa României are şanse de calificare, ocupând în acest moment primul loc în Grupa F preliminară.

Telekom a achiziţionat drepturile de difuzare pentru mai multe competiţii fotbalistice, printre care UEFA Champions League, UEFA Europa League, campionatele Italiei, Angliei, Germaniei şi Franţei, Liga 1 ca parte a luptei duse de grup cu liderul pieţei RCS&RDS, care şi-a construit baza de peste trei milioane de clienţi pentru serviciile TV inclusiv prin portofoliul extins de competiţii sportive transmise.

„Această achiziţie se alătură în mod firesc celorlalte mari competiţii cu care ne-am obişnuit teles­pec­tatorii. UEFA Champions League, UEFA Europa League, cam­pionatele Italiei, Angliei, Germaniei şi Franţei, Liga 1 şi marile întreceri ale altor discipline sportive transmise în exclusivitate de Dolce Sport, precum Formula 1, NBA, Cam­pionatele Mondiale de handbal, Turneul celor 6 Naţiuni, mari turnee de tenis, WRC sau mari gale de box au creat aşteptări în rândul clienţilor noştri. Ne-am dorit această competiţie şi am cumpărat-o direct de la forul european pentru a oferi românilor cel mai mare eveniment fotbalistic al anului 2016, la care sperăm să participe şi naţionala condusă de Anghel Iordănescu“, a declarat Vlad Enăchescu, directorul general al Dolce Sport, fără a oferi detalii despre cât va plăti pentru a difuza meciurile.

Grupul de comunicaţii, format din fostele companii Cosmote şi Romtelecom, va plăti pentru a difuza aceste meciuri între 3,5 mil. euro şi 4 mil. euro, au estimat pentru ZF surse de pe piaţa de media.

Pornind de la un cost de 4 milioane de euro pentru difuzarea meciu­rilor de la Euro 2016 şi luând în calcul baza de 1,4 milioane de clienţi a Telekom rezultă că fiecare utilizator ar trebui să plătească 2,8 euro sau 23 de eurocenţi pe lună timp de un an pentru ca operatorul să-şi recupereze cheltuiala.

Al treilea jucător de pe piaţa locală de servicii de televiziune este compania de cablu UPC, cu aproximativ 1,2 milioane de clienţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO