Business Hi-Tech

Telekom Mobil a anunţat primele rezultate financiare după despărţirea de fostul Romtelecom: 3,6 milioane de clienţi, cu venituri la 9 luni de 304 mil. euro şi un profit operaţional de 71 mil. euro. Surpriză: pe lângă reţeaua 4G “foarte puternică” revine, după 4 ani, şi interesul pentru 5G

Telekom Mobil a anunţat primele rezultate financiare după despărţirea de fostul Romtelecom: 3,6 milioane de clienţi, cu venituri la 9 luni de 304 mil. euro şi un profit operaţional de 71 mil. euro. Surpriză: pe lângă reţeaua 4G “foarte puternică” revine, după 4 ani, şi interesul pentru 5G

Autor: Adrian Seceleanu

15.11.2021, 20:30 183

Operatorul de telefonie mobilă Telekom Romania Mobile Communications, companie controlată de grupurile OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom (Germania), a înregistrat în primele nouă luni ale anului venituri totale de 304 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) de 71 mil. euro, cu un număr total de 3,6 milioane de clienţi dintre care 1,72 milioane cu contract de abonament, arată primele date financiare publicate de operator de la separarea de divizia fixă (fostul monopol din telefonia fixă Romtelecom - Telekom Romania Communications). Fostul Romtelecom a fost achiziţionat de Orange, liderul pieţei, într-o tranzacţie de aproximativ 300 mil. euro.

„Primele nouă luni ale anului confirmă determinarea Telekom Romania Mobile privind prezenţa pe piaţa românească. Cu siguranţă vor mai fi provocări în viitor, însă sunt mândră că echipa noastră a reuşit să obţină asemenea rezultate puternice. Pentru mine, dar şi pentru strategia noastră de viitor, fluxurile puternice de venituri şi eficienţa costurilor reprezintă elemente de temelie ale activităţii noastre. Ele ne permit să ne concentrăm în primul rând pe crearea de valoare pentru clienţii noştri şi pe inovaţie, indiferent dacă aceasta înseamnă experienţe îmbunătăţite pentru abonaţi sau progrese tehnologice”, a declarat Dina Tsybulskaya, CEO al Telekom Romania Mobile.
„După un proces reuşit de separare de operatorul fix, Telekom Romania Mobile este determinată să fie mai agilă şi digitală, dar şi mai orientată către client. Clienţii vor fi în mijlocul a tot ceea ce facem la Telekom Mobile. Avem o echipă grozavă care va continua să construiască din noul său sediu, amenajat într-un mod agil”, a precizat şi Nicolas Mahler, Directorul Executiv Financiar al Telekom Romania Mobile Communications S.A.
În acest moment, infrastructura de comunicaţii mobile a TKRM este complet actualizată la standardul 4G/LTE pentru servicii de date şi acoperă peste 98% din populaţie.
Reţeaua este una “foarte puternică”, a punctat Mahler. „În urma investiţiilor susţinute realizate de-a lungul anilor, acum operăm o reţea mobilă foarte puternică care ne permite să le oferim clienţilor noştri o experienţă îmbunătăţită semnificativ”.

Surpriză - revin testele cu tehnologia 5G, deocamdată pe ruta între aeroportul Henri Coandă şi centrul Bucureştiului

La patru ani distanţă de la primele teste cu tehnologia 5G, realizate împreună cu Ericsson, Telekom Mobile readuce pe tapet interesul operatorului pentru acest subiect după ce tema dispăruse de pe agendă odată cu demararea discuţiilor de vânzare şi apoi a perioadei în care francezii de la Orange aşteptau aprobarea pentru tranzacţie.
Dincolo de intenţie, Telekom chiar a realizat teste cu tehnologia, atingând viteze de până la 300 Mbps pentru descărcarea de date. “Telekom Romania Mobile a efectuat deja teste 5G în spectrul său actual. Testele tehnologice au presupus desfăşurarea de antene 5G, de la Aeroportul Internaţional Bucureşti până în centrul Capitalei. Rezultatele au arătat o viteză de descărcare de peste 300 Mbps. Valorile medii de descărcare au fost de aproximativ 150 Mbps, în funcţie de aplicaţiile sau terminalele specifice utilizatorului şi de traficul de reţea existent”.

Echipa de conducere este mulţumită de rezultatele financiare

“În primele nouă luni, veniturile companiei au fost de 304 milioane de euro, în scădere cu 10,3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această fluctuaţie a fost determinată, printre altele, şi de schimbarea strategiei companiei de a se axa pe vânzarea de abonamente şi mai puţin pe pachete care includ terminale mobile. Veniturile organice au scăzut cu 8,6%, comparativ cu 2020, în timp ce impactul tarifelor de terminare în reţea a fost de 8%. Veniturile operatorului din al treilea trimestru au înregistrat o creştere de 6,4% faţă de trimestrul precedent. EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) totală în primele nouă luni ale anului a fost de 71,2 milioane de euro”, a comunicat compania.
„Suntem foarte fericiţi pentru performanţele înregistrate de la un trimestru la altul. Aceasta este a treia creştere trimestrială consecutivă a EBITDA, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire constantă a performanţelor companiei de-a lungul anului curent. În plus, excluzând operaţiunile cu efect unic, EBITDA organică prezintă o îmbunătăţire puternică faţă de anul trecut. Această îmbunătăţire o vom revedea şi în ultimul trimestru al anului”, a explicat Nicolas Mahler.
O altă realizare “majoră” – conform companiei este fluxul de numerar ajustat, care a rămas pozitiv în trimestrul al treilea, dar şi de-a lungul celor nouă luni scurse din an.
„Ne aşteptăm ca situaţia pozitivă să continue şi în trimestrul al patrulea. Este rezultatul atât al disciplinei stricte de control a costurilor, cât şi al eforturilor de îmbunătăţire a eficienţei de-a lungul fiecărei linii de afaceri. Concentrarea asupra costurilor din ultimii ani (programul Cash for Growth) dă acum şi mai multe rezultate. Vom continua să ne concentrăm pe optimizări pentru a avea o bază solidă în continuare. Astfel, suntem pregătiţi să investim mai departe”, a adăugat Nicolas Mahler.
„Telekom Mobile a fost unul dintre liderii în implementarea de procese automatizate cu ajutorul roboţilor (RPA) în ultimii trei ani. Compania a folosit în trimestrul al treilea peste 160 de procese automatizate. În continuare, intenţionăm să creştem în acelaşi ritm ca şi în trecut, dublând numărul de roboţi software în fiecare an. Acest lucru a făcut ca Telekom Mobile să aibă una dintre cele mai mari ferme de RPA din ţară”, a adăugat Nicolas Mahler.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO