Business Hi-Tech

Telekom România: 97% dintre români utilizează un smartphone şi peste 40% dintre ei îl folosesc cel puţin doi ani. Factorii care stau la baza deciziei de a achiziţiona un nou dispozitiv sunt frecvenţa cu care apar noi modele şi noi funcţii, dar şi ofertele producătorilor şi operatorilor

Telekom România: 97% dintre români utilizează un...

Autor: Alexandra Cepăreanu

22.03.2021, 13:02 403

Aproximativ 97% dintre români utilizează un smartphone şi peste 40% dintre aceştia folosesc telefonul mobil pentru o perioadă ce cel puţin doi ani, arată rezultatele unui sondaj realizat de operatorul de telefonie Telekom România, pe un eşantion de circa 9.905 de respondenţi.

„În România există peste 26M de conexiuni mobile, 135.6% raportat la populaţia ţării, iar 97% dintre români utilizează un smartphone, potrivit raportului Hootsuite: DIGITAL 2021 despre situaţia mediului digital la nivel global, dar şi aplicat pe fiecare ţară în parte. Când vine vorba de perioada de utilizare a dispozitivelor mobile, peste 40% dintre respondenţi au precizat că deţin actualul telefon de doi ani sau mai mult”, au transmis reprezentanţii Telekom România.

Principalii factori care stau la baza deciziei de a achiziţiona un nou dispozitiv sunt frecvenţa cu care apar noi modele, atractivitatea noilor funcţionalităţi, dar şi ofertele producătorilor şi operatorilor.

De asemenea, în ceea ce priveşte preferinţele utilizatorilor în funcţie de brand, aceştia conform sondajului online derulat pe website-ul Telekom Romania în perioada 10-11 martie 2021, brandul de telefoane mobile utilizat de majoritatea clienţilor Telekom este Samsung, care a înregistrat peste jumătate din totalul opţiunilor exprimate (58,5%).

Pe poziţia a doua se află Huawei, cu un procent de 20,9%, urmat de Apple cu 9,7% dintre preferinţe şi Xiaomi cu 4,2% voturi.

La categoria „alte branduri de telefoane utilizate”, care a înregistrat un procent de 6,7%, clienţii Telekom au indicat brandurile Nokia, Motorola, Oppo, HTC, LG, Allview, Asus, iHunt, Sony, Alcatel, Lenovo.

„Telekom Romania îşi adaptează constant portofoliul de produse, pentru a le oferi clienţilor oferte personalizate pe nevoile şi preferinţele acestora. (...)”, au mai transmis reprezentanţii companiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO