Business Hi-Tech

Telekom România face grupului Discovery o propunere greu de refuzat: Să lăsăm “minoritatea” de clienţi “pasionată” de posturile Discovery / Eurosport să le cumpere separat, ca extraopţiune. “Nu punem comision, nici marjă de profit, fiecare leu încasat va merge la Discovery”

Andreas Elsner

Andreas Elsner

Autor: Adrian Seceleanu

10.01.2020, 15:11 1786

Grupul Telekom România, al doilea jucător de pe piaţa locală de servicii de retransmisie TV, a transmis grupului Discovery - cu care a rupt la finele anului trecut contractul pentru reatransmisia posturilor sale TV după ce părţile nu s-au înşeles asupra condiţiilor comerciale, că este gata să creeze un pachet suplimentar de programe pe care toţi clienţii operatorului să îl poată achiziţiona la o valoare care va fi încasată integral de Discovery.

Mutarea fără precedent făcută de Telekom, sub forma unei scrisori publice semnate de directorul comercial pe segmentul consumer Andreas Elsner, pare a fi şi o acţiune prin care grupul local de comunicaţii încearcă să arate, fără a o spune direct, că Discovery are o politică inflexibilă de comercializare a conţinutului, care a contribuit la eşecul negocierilor de anul trecut.

Conform unor surse din piaţa de telecom, Telekom ar fi intenţionat să achiziţioneze doar posturile Eurosport de la Discovery, însă grupul ar fi refuzat, solicitând companiei să achiziţioneze la pachet şi posturile care difuzează documentare, fără a oferi alternative.

În scrisoare deschisă adresată Victoriei Davies, directorul Discovery care gestionează piaţa din România, Elsner sugerează printre rânduri şi că numărul de clienţi interesat de posturile TV este unul redus.

“Având în vedere poziţia relevantă ocupată de Telekom pe piaţa de comunicaţii din România, şi luând în considerare minoritatea pasionată reprezentată de clienţii care urmăresc aceste canale TV şi care şi-au exprimat dorinţa de a continua să le urmărească, compania Telekom Romania este deschisă concilierii depline cu Discovery Networks”.

Propunerea publică prin care Telekom pune presiune pe Discovery este una neobişnuită: grupul de comunicaţii susţine că e gata să difuzeze posturile Discovery sub forma unui pachet, fără să adauge taxe suplimentare, încasările urmând să meargă către posturile TV, fără niciun comision. O propunere greu de refuzat în public, au calculat probabil reprezentanţii Telekom.

“Telekom Romania invită Discovery la discuţii privind crearea unei extra-opţiuni sau a unui pachet suplimentar Discovery-Eurosport, pentru care fiecare client poate opta. De asemenea, Telekom Romania anunţă public faptul că tarifele pe care Discovery le va aplica pentru această extra-opţiune sau pentru pachetul suplimentar nu vor genera niciun profit sau comision tehnic pentru companie – ceea ce înseamnă că Telekom nu va adăuga nicio marjă la aceste tarife. Astfel, fiecare leu rezultat din acest tarif va merge direct către Discovery”.

Andreas Elsner nu s-a ferit nici să acuze Discovery că nu a prezentat clienţilor în mod corect derularea negocierilor, aruncând responsabilitatea eşuării acestora doar pe seama Telekom. “Acesta este un apel public pentru a ajunge la o înţelegere în beneficiul deplin al clienţilor noştri şi al tuturor românilor expuşi accidental la campania publică injustă a Discovery, prin care compania a învinuit în mod eronat Telekom Romania, fără a-şi asuma partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor. Şi pentru a demonstra preocuparea profundă pentru preferinţele şi satisfacţia clienţilor, compania Telekom Romania este pe deplin încrezătoare că Discovery va răspunde pozitiv acestei invitaţii, pentru a veni în întâmpinarea cerinţelor clienţilor şi a profita de şansa oferită pentru a reintroduce canalele TV în grila celei de-a doua companii din topul furnizorilor de servicii TV din România, ale cărei preţuri sunt acum printre cele mai mici de pe piaţă”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO