Business Hi-Tech

Telekom România: locul 3 din 4 la calitatea serviciilor de voce şi date mobile este "foarte bun”

Telekom România: locul 3 din 4 la calitatea serviciilor...

Autor: Adrian Seceleanu

22.01.2019, 16:25 1389

Telekom România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, a obţinut de la compania germană de audit P3 un certificat care atestă că reţeaua mobilă a grupului este a treia din România din cele patru existente din punct de vedere al calităţii serviciilor de voce şi date, rezultat pe care compania îl consideră “foarte bun”.

Media notelor obţinute de operatori în urma campaniei de audit a P3 pentru serviciile de voce şi date arată că Telekom este pe locul trei cu un scor mediu de 852 puncte din 1.000 posibile, în timp ce alţi operatori au ocupat locurile 1 şi 2 cu 908, respectiv 861 puncte. P3 nu dezvăluie numele celorlalţi operatori în certificat.

Datele din certificatul P3 arată că Telekom România a obţinut al doilea scor din piaţă din punct de vedere al calităţii serviciilor de voce - cu 327 de puncte din 400 posibile. Cel mai bun scor din piaţă pentru serviciile de voce a fost obţinut de un alt operator al cărui nume nu a fost dat publicităţii de P3 (“Operatorul 2” - conform P3), cu 376 de puncte. Locul trei a fost ocupat cu 323 puncte de un alt operator (“Operatorul 3”) iar locul patru, cu 209 puncte, de un altul (“Operatorul 4”.). Din informaţiile existente pe piaţă se poate prespune că Orange şi Vodafone sunt operatorul 2 sau 3, cu scoruri mai bune, iar operatorul 4, cu scoruri mai mici este RCS&RDS (Digi), care are încă o reţea mai puţin dezvoltată faţă de greii pieţei.

Pe segmentul de date mobile certificatul P3 arată că Telekom este numărul trei după calitatea serviciilor cu un scor de 525 puncte dintr-un maxim de 600. Primul loc în piaţă pe acest segment nu este deţinut de “Operatorul 2” (Orange sau Vodafone) care este lider pe servicii de voce, ci de “Operatorul 3” (Orange sau Vodafone), cu un scor de 538 puncte. Locul trei este ocupat cu un scor de 532 puncte, iar locul patru cu 360 puncte.

În comunicatul transmis media grupul Telekom România a insistat pe calificativul “foarte bun” obţinut de la P3, fără a intra în detalii privind notele acordate de auditor.

“Potrivit companiei independente de audit P3, Telekom România a înregistrat anul trecut un rezultat record propriu în urma testelor de reţea mobilă efectuate de P3. Astfel, Telekom România a obţinut 852 puncte (85,2%), din 1000, ceea ce înseamnă că Telekom are o reţea mobilă foarte bună, conform P3”, conform anunţului Telekom.

"Ne îmbunătăţim, ne dezvoltăm şi continuăm să investim în obţinerea unor rezultate excelente pentru această companie. An de an, valorificăm experienţa noastră şi potenţialul de creştere în zona comunicaţiilor şi, pentru noi, este foarte clar în ce direcţie ne îndreptăm - trebuie să avem cele mai bune rezultate în tot ceea ce facem. Reţeaua noastră de telefonie mobilă se îmbunătăţeşte, de asemenea, de la an la an, reprezentând eforturile noastre constante în a oferi clienţilor noştri una dintre cele mai bune reţele mobile. Iar odată cu rezultatul P3, ne atingem principalul obiectiv - avem aprecierea clienţilor noştri şi confirmarea faptului că ceea ce facem, facem bine pentru ei", a declarat Vladan Pekovic, Director Executiv Tehnologie şi Informaţie, Telekom Romania.

“Certificatul P3 demonstrează performanţa reţelei de date mobile a Telekom Romania în ceea ce priveşte o serie de indicatori cheie care previzionează o experienţă îmbunătăţită a clienţilor în utilizarea serviciilor de date ale Telekom. Astfel, Telekom Romania a obţinut o rată de succes de 99,5% în redarea conţinutului YouTube, fără întrerupere, în mediul urban.  Certificatul P3 arată că Telekom a obţinut un scor ridicat în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de voce şi date mobile, obţinând 327 (81,8%) puncte din 400 pentru serviciile de voce şi 525 (87,5%) puncte din 600, pentru serviciile de date”, conform grupului.

Rezultatele obţinute de Telekom în campania de măsurare a P3 de la finele anului trecut reprezintă o îmbunătăţire majoră faţă de situaţia de acum 2-3 ani de zile, când reţeaua companiei se afla mult în urma Orange şi Vodafone.

Descărcaţi aici certificatul

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO