Business Hi-Tech

Telekom România Mobile a trecut pe pierdere în trim. 2 şi a avut venituri totale de 67 mil. euro, în scădere cu 4%. Veniturile din servicii mobile, -17%. Numărul de utilizatori de cartele preplătite a scăzut cu un sfert faţă de 2023

Echipa de top management a Telekom România Mobile: Babis Mazarakis, Florin Petolea, Mircea Haţegan şi Florina Tănase

Echipa de top management a Telekom România Mobile: Babis Mazarakis, Florin Petolea, Mircea Haţegan şi Florina Tănase

Autor: Adrian Seceleanu

07.08.2024, 21:37 1110

Telekom România Mobile, operator de telefonie mobilă deţinut de grupurile OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom (Germania), a înregistrat noi scăderi ale veniturilor şi ale bazei de clienţi şi a trecut de pe profit pe pierdere în al doilea trimestru din acest an, conform datelor publicate de acţionari.

Veniturile totale ale Telekom România Mobile au fost în trim. 2 2024 de 66,7 mil. euro, în scădere cu 3,8% faţă de anul precedent.

Veniturile din furnizarea de servicii mobile de comunicaţii au fost de 38,3 mil. euro, faţă de 46,3 mil. euro în anul precedent, adică o scădere de 17,3%.

Compania a trecut de la un profit operaţional (EBITDA AL) de 4,8 mil. euro în trim. 2 2023 la o pierdere operaţională de 0,1 mil. euro, conform sursei citate.

Numărul total de clienţi a scăzut cu 11,4% la 3,6 milioane, faţă de 4 milioane cu un an în urmă. Scăderea a fost provocată de segmentul de cartele preplătite, unde numărul de cartele sim raportate a fost de 1,649 milioane, în scădere cu 25% faţă de anul precedent, când erau raportate 2,2 milioane de cartele sim.

Investiţiile grupului OTE în subsidiara din România au fost de 10,6 mil. euro în trim. 2, în creştere faţă de trimestrul similar din 2022, când acestea se ridicaseră la 8,8 mil. euro.

OTE oferă puţine detalii despre situaţia din România în comunicatul de presă referitor la rezultatele financiare, acuzând, în principal, pentru rezultatele în scădere „dinamica competitivă provocatoare a pieţei” şi noile taxe impuse de Guvern.

„Veniturile totale ale Telekom Romania Mobile (TKRM) s-au ridicat la 66,7 milioane de euro în trim. 2, în scădere cu 3,8% faţă de anul precedent. Veniturile din serviciile mobile au fost afectate de dinamica competitivă provocatoare de pe piaţă şi de activităţile de retenţie a clienţilor din perioadele anterioare, în timp ce operaţiunile generale din România continuă să sufere din cauza impactului reducerilor tarifelor de terminare a apelurilor mobile (MTR). O reducere suplimentară de 50% a tarifelor de terminare a fost implementată începând cu începutul anului 2024. Categoria alte venituri a crescut în trimestrul al doilea, reflectând în principal vânzările mai mari de dispozitive mobile.

Creşterea pozitivă a numărului de clienţi în segmentul postpaid a continuat, baza de abonaţi înregistrând o creştere de 4,7% faţă de anul precedent, ajungând la un total de 1,95 milioane de abonaţi. Creşterea netă a numărului de abonamente în trimestrul al doilea a fost de 19.000. Baza de abonaţi din segmentul prepaid a scăzut, în concordanţă cu tendinţa de contracţie generală care predomină pe piaţa prepaid din România.
EBITDA ajustată (AL) din operaţiunile din România a fost afectată de presiunea asupra veniturilor, împreună cu efectul cifrat la 1,3 milioane de euro al noii taxe pe venituri introduse în 2024”, conform OTE.

Telekom România Mobile a fost scoasă la vânzare de câţiva ani de zile de OTE şi Deutsche Telekom. După mai multe tentative eşuate de exit, acum DT şi OTE negociază vânzarea Telekom România Mobile cu unul dintre principalii săi rivali - care a contribuit decisiv la eşecul rebrandingului Cosmote / Romtelecom în Telekom din anul 2014 - respectiv grupul Digi, controlat de Zoltan Teszari, alături de un alt grup local, cu care Digi a colaborat îndeaproape de-a lungul anilor.

După eşecul rebrandingului Cosmote şi Romtelecom în Telekom din 2014, OTE şi DT au decis să iasă de pe piaţa din România, primul pas fiind vânzarea diviziei fixe - fostul Romtelecom - către grupul francez Orange. Tranzacţia a fost anunţată în toamna anului 2020 şi primit OK de la Comisia Europeană un an mai târziu. Fuziunea Orange cu fostul Romtelecom a fost finalizată abia în acest an, devenind efectivă la data de 1 iunie.

Urmează ZF Health&Pharma Summit'24