Business Hi-Tech

Telekom România va investi în acest an peste 160 milioane euro în dezvoltarea infrastructurii

Telekom România va investi în acest an peste 160...

Autor: Adrian Dumitrache

12.03.2015, 10:18 385

Grupul Telekom România va investi în acest an peste 160 milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii de comunicaţii, pentru a stimula convergenţa fix-mobil, a declarat şeful grupului, Nikolai Beckers.

"În 2015 vom direcţiona cea mai mare parte a investiţiilor prevăzute, de peste 160 de milioane de euro, pentru a continua dezvoltarea reţelei. O parte din acest buget va veni din exploatarea activelor colaterale, precum portofoliul imobiliar şi vechea infrastructură de cupru, care vor genera capitalul necesar pentru îndeplinirea acestui obiectiv. Practic, în acest an, fiecare metru de tehnologie veche, precum cuprul, va fi transformat într-un altul nou, modern, precum tehnologia FTTH", a afirmat Beckers, într-o conferinţă de presă.

La nivelul anului trecut, investiţiile grupului au atins 170 milioane de euro.

Anul trecut, Telekom România a obţinut 25,6 milioane de euro din valorificarea activelor vechi şi colaterale, din care 11,6 milioane de euro din vânzarea unui număr de 28 de active, fondurile fiind utilizate pentru investiţîi.

"Pentru acest an estimăm că veniturile obţinute din valorificarea activelor vechi şi colaterale sunt estimate între 25 şi 29 milioane de euro. Prin acest proces, Telekom România obţine fonduri pentru investiţii şi poate reduce costurile operaţionale", a arătat Beckers.

Şeful grupului a spus că ofertele integrate reprezintă viitorul în industria telecom.

"Pe scurt, povestea serviciilor noastre convergente fix-mobil este următoarea: totul de la un singur furnizor, cea mai bună valoare, maximum de confort, cu o singură factură, un singur call center şi o ofertă de terminale atractivă. Nu ne vom opri însă aici: vom îmbunătăţi procesele, vom extinde oferta de produse şi ne vom asigura că le vom oferi clienţilor noştri de pachete fix-mobil cel mai bun şi mai rapid serviciu în call center. În curând, aceşti clienţi vor fi preluaţi în call center în mai puţin de 10 secunde", a spus şeful Telekom România.

De la lansarea brandului T pe piaţa românească, în septembrie 2014, şi până la finele anului trecut, Telekom Romania a câştigat 46.000 de clienţi pentru pachetele convergente fix-mobil, conform datelor grupului.

Potrivit lui Beckers, Telekom România va continua migrarea către tehnologia IP (Internet Protocol) a clienţilor actuali.

De asemenea, grupul va continua extinderea reţelei bazate pe fibră optică (FTTH/FTTB). Numărul estimat de locuinţe acoperite cu fibră optică până la finalul anului este de un milion, în timp ce până la finalul anului 2016 acoperirea va atinge două milioane de gospodării.

"Pe segmentul mobil, acoperirea 4G se va dubla până la finalul anului", a mai spus Beckers.

El a afirmat că procesul de monetizare a activelor colaterale ale grupului, cu scopul de a finanţa creşterea companiei, va genera venituri pentru activităţile principale.

"Vânzarea anumitor proprietăţi în cursul anului 2015 este estimată să genereze zeci de milioane de euro pentru investiţii în creşterea calităţii reţelei", a spus reprezentatul grupului.

În septembrie 2014, Telekom Romania Communications, divizia care acoperă operaţiunile fixe, şi Telekom Romania Mobile Communications, divizia mobilă, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom şi Cosmote România, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.

Telekom Romania Communications este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicaţii. Acţionari sunt grupul elen OTE - 54,01% şi Ministerul pentru Societatea Informaţională - 44,99%.

Telekom Romania Mobile Communications are ca acţionari Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% şi Romtelecom - 30%.

Telekom Romania este un brand care aparţine Deutsche Telekom, unul dintre cei mai mari jucători de profil la nivel mondial, cu peste 151 milioane de clienţi pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe şi peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2014).

Anul trecut, veniturile grupului Telekom în România au scăzut cu 1,5% comparativ cu 2013, la un miliard de euro, ca urmare a declinului veniturilor generate de divizia de operaţiuni mobile, potrivit datelor Deutsche Telekom.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări) a coborât cu 6% în 2014 faţă de anul precedent, de la 283 de milioane de euro la 266 de milioane de euro.

Numărul clienţilor Telekom în România care folosesc serviciile de telefonie fixă a scăzut cu 3,2% anul trecut, la 2,18 milioane, în timp ce numărul utilizatorilor serviciilor de televiziune a crescut cu 4,5%, la 1,41 milioane.

La finalul lui 2014, Telekom Romania Communications avea 1,23 de milioane de clienţi ai serviciilor de internet, în scădere cu 1,4% faţă de 2013.

Numărul clienţilor Telekom Mobile Communications a scăzut cu 1,7% în 2014, la 6,047 de milioane, de la 6,153 de milioane cu un an înainte. Dintre aceştia, 1,69 de milioane plătesc abonament, în creştere cu 3,1% faţă de 2013, potrivit datelor Deutsche Telekom.

Venitul mediu pe utilizator (average revenue per user - ARPU) a stagnat anul trecut la 5 euro, potrivit datelor Deutsche Telekom. Grupul german furnizează produse şi servicii fixe, comunicare mobilă, Internet şi IPTV pentru consumatori şi soluţii IT&C pentru clienţi din mediul de business.

Deutsche Telekom (DT) este prezent în aproximativ 50 de ţări şi are circa 228.000 angajaţi la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO