Business Hi-Tech

Televizoarele LCD pregatesc ofensiva

16.09.2005, 19:39 10

Producatorii de televizoare cu cristale lichide (LCD) s-au inarmat cu noi tehnologii si cu noi puncte de productie in incercarea de a cuceri piata televizoarelor cu ecrane mari, scrie presa internationala.

Pana acum, optiunile utilizatorilor care prefera un ecran cat mai mare au fost limitate fie la achizitionarea de proiectoare, cu dezavantajul ca imaginea proiectata pe un perete din living nu este foarte buna din punct de vedere calitativ, fie la achizitionarea de televizoare cu plasma. Acum insa, producatorii de LCD-uri au in plan sa adopte noi strategii pentru a populariza tot mai mult televizoarele cu cristale lichide.

Acum cativa ani, cele mai mari televizoare cu cristale lichide aveau diagonala de 20 de inci (50,8 centimetri).

De atunci, LCD-urile au evoluat, anul trecut atingand diagonala de 32 de inci (81,2 centimetri), iar anul acesta au ajuns chiar la 37 de inci (93,9 centimetri), a explicat Bruce Berkoff, vicepresedintele diviziei de marketing a celui mai mare producator de televizoare cu cristale lichide din lume, LG.Philips, joint-venture intre LG Electronics si Philips.

"Odata ce vom incepe productia de LCD-uri, in 2006, intr-o fabrica de noua generatie, vom cuceri cu siguranta piata televizoarelor cu diagonala de 42 de inci (aproximativ 106 centimetri)", a precizat Berkoff.

Cu toate acestea, producatorii de televizoare cu plasma nu se simt amenintati de noile LCD-uri si sunt convinsi ca scaderea costurilor va atrage mai multi clienti catre plasme si nu catre televizoarele cu cristale lichide, scrie presa internationala.

"Am schimbat mai multe componente hardware, dar si software pe care le utilizam in televizoarele cu plasma, fapt care va duce la scaderea preturilor si la o competitie puternica pe acest segment", a precizat Chris Kim, vicepresedinte de marketing si vanzari al Samsung SDI, cel mai mare producator de televizoare cu plasma din lume.

Si compania Matsushita Electric, detinatoarea brandului Panasonic, care produce si plasme si LCD-uri, va trebui sa adopte o strategie de reducere a preturilor pentru televizoarele cu plasma, pentru a reusi sa-si pastreze cota de piata de 70% in Japonia, au precizat oficialii companiei.

Costurile medii de productie pentru un LCD cu diagonala de 40 de inci (101,6 centimetri) se vor cifra, in 2008, la aproximativ 645 de dolari (525 de euro), in timp ce pentru a produce un televizor cu plasma cu diagonala de 42 de inci (106 centimetri) costurile vor fi de doar 454 de dolari (aproximativ 370 de euro), conform unui studiu realizat de compania de cercetare DisplaySearch.

Rivalitatea dintre LCD-uri si plasme este, dupa parerea analistilor, benefica pentru clienti, intrucat preturile vor scadea in ambele industrii.

Daca acum un televizor cu plasma cu diagonala de 42 de inci se vinde mai ieftin cu 1.000 - 2.000 de dolari (815 - 1.630 de euro) decat anul trecut, cand un astfel de echipament costa 5.000 de dolari (4.070 de euro), in 2008 se preconizeaza ca pretul va scadea la 2.000 de dolari (aproximativ 1.630 de euro). Aceasta scadere va aduce producatorilor de plasme vanzari de 4 ori mai mari, aproximate la 12,3 milioane de unitati in 2008, conform analistilor DisplaySearch.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO