Business Hi-Tech

Tesco Ungaria are zeci de mii de clienţi pe telefonia mobilă

Tesco Ungaria are zeci de mii de clienţi pe telefonia mobilă

Foto AFP

Autor: Adrian Seceleanu

03.12.2012, 00:05 1649

Subsidiara din Ungaria a Tesco, cel mai mare retailer din Marea Britanie, a strâns în mai puţin de un an câteva zeci de mii de clienţi pentru operatorul virtual de telefonie mobilă (MVNO) lansat în luna martie în parteneriat cu grupul Vodafone, scrie Budapest Business Journal.

Un MVNO este un operator care furnizează servicii de voce şi date mobile fără a-şi construi propria reţea de antene şi fibră optică, ci închiriind infrastructura de la operatori existenţi.

Tesco Mobile a ajuns la o bază de "câteva zeci de mii de clienţi" bazându-se pe cele câteva sute de mii de clienţi care intră în re­ţea­ua de magazine a Tesco. Compania a înregistrat astfel şi costuri mai mici de marketing şi vânzări decât o companie care ar fi pornit de la zero în lansarea unui MVNO, au spus repre­zentanţii Tesco.

"Tesco Mobile a fost lansat cu intenţia de a fi cea mai competitivă companie de pe piaţa de telefonie mobilă. Avem clienţi din mai multe segmente de populaţie în contextul în care şi ofertele noastre ţintesc diferite categorii de consumatori", a declarat László Kiszely, directorul de marketing al Tesco Mobile.

Pe lângă Tesco Mobile - singurul operator mobil virtual de pe piaţa din Ungaria, alte companii oferă servicii de voce şi / sau date sub propriul brand, dar fără a gestiona relaţiile cu clienţii, facturarea şi diferite activităţi tehnice. Printre companiile care oferă asemenea servicii se numără lanţul de magazine Lidl şi operatorii de cablu UPC şi Digi (RCS&RDS).

În acest caz, companii precum Lidl, UPC şi Digi se ocupă doar de marketing şi uneori de facturare în timp ce clienţii semnează contracte direct cu operatorul care oferă serviciile. Americanii de la UPC şi românii de la RCS&RDS oferă spre exemplu astfel clienţilor servicii de internet mobil în condiţiile în care ei nu deţin o reţea de comunicaţii mobile.

"Clienţii ne aleg pentru tarifele mici pentru serviciile de voce şi SMS-uri, simplitatea ofertelor şi pentru pachetele noastre care includ şi telefoane mobile", a declarat Judit Tozser, directorul de PR al Lidl. "Baza serviciilor noastre de telefonie mobilă, Blue Mobile, o reprezintă clienţii care intră zilnic în supermarketurile noastre", a adăugat ea. Lidl a lansat serviciul Blue Mobile din Ungaria în luna februarie a acestui an.

În România nu există momentan niciun operator mobil virtual care să fi lansat servicii comerciale, însă pe piaţă se poartă discuţii în acest sens, mai multe entităţi fiind interesate să lanseze un MVNO.

Mai multe companii din România din sectoare precum retail, bunuri de consum, comerţ şi sectorul bancar evaluează posibilitatea de a lansa un MVNO pentru a-şi fideliza baza de clienţi, potrivit unor declaraţii anterioare ale lui Marian Velicu, director general al Verdian Systems, companie înfiinţată în acest an şi care îşi propune să intermedieze relaţiile firmelor care vor să lanseze un MVNO cu companiile care pot închiria reţelele proprii.

Costul iniţial pentru lansarea unui operator mobil virtual (MVNO) în România a scăzut de la câteva milioane de euro, cât ar fi fost în trecut, la cel mult 200.000 de euro în prezent, iar compania ar putea ajunge pe break-even cu o bază de 20.000-25.000 de clienţi, potrivit lui Velicu. El a fost până în luna martie a acestui an director de reglementare în cadrul Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa de telefonie mobilă din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO