Business Hi-Tech

The Outfit, start-up ce combină tehnologia cu know-how-ul stiliştilor vestimentari, a ridicat o finanţare în valoare de un milion de euro. „Finanţarea va fi folosită pentru a accelera creşterea business-ului pe plan local”

fondatorii The Outfit

fondatorii The Outfit

Autor: Alexandra Cepăreanu

22.06.2022, 15:11 233

Start-up-ul The Outfit, care combină tehnologia cu know-how-ul stiliştilor vestimentari, lansat oficial la jumătatea lunii martie 2021, a ridicat o nouă rundă de finanţare de tip seed, în valoare de 766.000 de euro, de la TSG Capital, follow-on de la investitorii existenţi - Sergiu Neguţ, Ilinca Păun, Alexandru Ghiţă, Andreas Antonopoulos - şi o listare pe platforma de investiţii în startup-uri tech Seedblink, ajungând la o sumă totală de un milion de euro, incluzând şi prima rundă de pre-seed de anul trecut, potrivit reprezentanţilor companiei.

„Runda de finanţare reprezintă o validare a modelului de business creat şi un vot de încredere pentru echipa de peste 30 de membri din cadrul companiei. Finanţarea va fi folosită pentru a accelera creşterea business-ului pe plan local, dezvoltarea echipei (software, buying, marketing) şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor, prin adăugarea de noi categorii. Cu aceste eforturi, ne propunem să ajungem la peste 1 milion de utilizatori pe platformă, până la finalul anului 2024”, a spus Ciprian Dudulea, CEO & co-fondator al start-up-ului The Outfit.

În primele 12 luni de la lansare, platforma The Outfit a reuşit să atingă venituri de 805.000 euro, livrând 16.000 de comenzi în România. Peste 60.000 femei şi-au creat un profil pe platformă, iar portofoliul adună zeci de branduri locale.

„Pentru a putea face personal styling-ul accesibil şi scalabil, dezvoltăm tehnologie în toate ariile business-ului, dar cea mai mare parte din efort merge către implementarea unor algoritmi care să acopere componenta matematică din fashion. În felul acesta, echipa de stilişti vestimentari se poate concentra pe componenta creativă, pe interpretarea ocaziei de consum şi pe anumite preferinţe specifice ale unei cliente”, a spus Şerban Buliga, co-fondator & COO al The Outfit.

Potrivit reprezentanţilor companiei, colectarea datelor se face din trei surse - profilul clientului, produse, feedback -, pentru a putea genera un „matching index” - metric generat de algoritmul business-ului care prezice şansa statistică a unui produs de a fi pe placul clientelor. Astfel, valoarea medie a unei comenzi este cu 75% mai mare când clienţii ajung la a 5-a comandă, iar 43% dintre comenzile lunare provin de la clienţii recurenţi.

„Capacitatea noastră de a colecta şi de a folosi datele ne oferă un avantaj competitiv semnificativ, iar pe măsură ce seturile de date devin mai bogate, algoritmii devin din ce în ce mai precişi. Misiunea noastră este să învăţăm cât mai bine preferinţele clienţilor şi să le gestionăm, treptat, întreaga garderobă”, a spus Horia Stupu, co-fondator & Head of Product al The Outfit.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO