Business Hi-Tech

Theocharopoulos: Stabilizarea veniturilor şi a profitului Romtelecom - obiectivul meu principal

Autor: Adrian Seceleanu

09.08.2011, 00:08 434

Stefanos Theocharopoulos, 43 de ani, care apreluat de la data de 1 iulie şi funcţia de director general alRomtelecom, a declarat luni în prima sa conferinţă de presă de lapreluarea funcţiei că principalul său obiectiv la conducereacompaniei este de stabilizare a veniturilor şi a profituluioperaţional.

"Ne vom concentra pe stabilizarea veniturilorşi a profitului operaţional. Romtelecom are un puternic potenţialde creştere, de a aduce plus valoare acţionarilor", a spusTheocharopoulos.

Veniturile Romtelecom au scăzut în trimestruldoi cu 7,1%, la 166,1 mil. euro, în timp ce profitul operaţional(EBITDA) al operatorului a urcat cu 19,7%, la 29,2 milioane deeuro, potrivit datelor din raportul financiar al grupului elen OTE,acţionarul majoritar. În primul semestru veniturile Romtelecom auscăzut cu 9%, la 332,4 mil. euro, iar profitul EBITDA

s-a redus cu 38,6%, la 51,4 mil.euro.

"Un alt obiectiv extrem de important esteacela de a îmbunătăţi experienţa clienţilor pornind de la serviciipână la magazine şi call-centere. Vom continua investiţiile îninfrastructură. Investiţiile grupului elen în subsidiarele dinRomânia au atins trei miliarde de euro de la intrarea pe piaţalocală", a declarat Theocharopoulos.

El a preluat conducerea operatorului naţionalde telefonie fixă în iulie, după ce grupul OTE nu l-a mai susţinutpentru un nou mandat pe Yorgos Ioannidis, fostul director executival operatorului de telefonie fixă. El a precizat că are de la OTEun mandat de trei ani în funcţia de CEO alRomtelecom.

Theocharopoulos conduce şi operaţiunileoperatorului naţional de telefonie mobilă Cosmote România dinianuarie 2008.

Întrebat dacă Romtelecom va continua să îşireducă numărul de salariaţi, Theocharopoulos a afirmat că acestproces nu este un obiectiv în sine, ci consecinţa unor situaţii şia unor rezultate financiare, care trebuie să fie îmbunătăţitepentru a menţine compania pe profit şi a păstra calitateaserviciilor furnizate.

"După declanşarea crizei financiare toatefirmele au pus în aplicare măsuri de reducere a costurilor, care auimplicat şi disponibilizări de personal", a mai spus directorulgeneral al Romtelecom.

Romtelecom este cel mai mare operator localde telefonie fixă şi are ca acţionari OTE - 54,01% şi MinisterulComunicaţiilor - 45,99%.


Listarea şi fuziunea sunt problemaacţionarilor

Pe durata conferinţei de presă şi a sesiuniide întrebări şeful Romtelecom a evitat să răspundă la întrebărileîn legătură cu fuziunea operatorului de telefonie fixă cu Cosmote,compania de telefonie mobilă a grupului.

"Integrarea Cosmote cu Romtelecom nu este unsubiect care să fie pe masă în acest moment. Sunt două firmeseparate care vor fi conduse astfel până când acţionarii vor decidealtceva", a declarat Theocharopoulos.

"Eu nu sunt proprietarul companiilor, ci doarle conduc. Căutăm sinergii pentru a adresa mai bine clienţii, daravem două firme separate", a adăugat el.

În ceea ce priveşte listarea pe bursă aRomtelecom, un proces care a demarat după înţelegerea la care auajuns OTE şi statul român în urmă cu un an, şeful Romtelecom şiCosmote a evitat de asemenea orice comentariu.

"Este o decizie care le aparţineacţionarilor. Rolul nostru este doar să susţinem acestproces."

Loc de creştere există, întrebareaeste când va reveniconsumul

Romtelecom are încă un potenţial ridicat decreştere pe toate segmentele de business pe care compania esteprezentă, a spus Theocharopoulos, care a adus ca argument ratele deutilizare foarte mici - în raport cu UE - ale unor servicii precumcele de internet sau chiar telefonie fixă.

"Toate pieţele pe care este prezentRomtelecom au potenţial de creştere", a spus şeful Romtelecom,adăugând însă că un semn de întrebare este ridicat de momentul încare companiile şi consumatorii vor avea încredere în economieastfel încât să cheltuie mai mult.

"Dacă ne uităm la datele macroeconomice aleţării, cred că putem spune că am văzut sfârşitul crizei, dar înacelaşi timp încrederea consumatorilor a rămas un pic în urmă.Acest lucru este determinat de faptul că oamenii încă nu au cuadevărat încredere că s-a încheiat criza. Marele semn de întrebareeste când îşi va reveni consumul. Văzând şi rezultatele Orange şiVodafone din primul semestru, cred că anul acesta vom asista la ouşoară scădere a pieţei telecom şi că vom trece pe creştere anulviitor."


Theocharopoulosdespre...


Economie şi consum

Dacă ne uităm la datele macroeconomice aleţării, cred că putem spune că am văzut sfârşitul crizei, dar înacelaşi timp încrederea consumatorilor a rămas un pic în urmă.Acest lucru este determinat de faptul că oamenii încă nu au cuadevărat încredere că s-a încheiat criza. Marele semn de întrebareeste când îşi va reveni consumul. Văzând şi rezultatele Orange şiVodafone din primul semestru, cred că anul acesta vom asista la ouşoară scădere a pieţei telecom şi că vom trece pe creştere anulviitor.

Cum se împarte între Cosmote şiRomtelecom

Îmi petrec timpul la Romtelecom sau Cosmote,în funcţie de proiecte. Oricum însă, companiile nu sunt conduse deun singur om, ci de echipe, şi în ambele companii am oameni foartebuni.

Planurile de vacanţă pe2011

Vacanţă? E o întrebare foarte dificilă. Anulacesta nu voi avea o vacanţă lungă, ci probabil voi lua câteva zilede concediu spre sfârşitul lunii septembrie.

Priorităţile la vârfulRomtelecom

Romtelecom are un puternic potenţial decreştere, de a aduce plus valoare acţionarilor. Vreau să stabilizezveniturile şi profitul operaţional al companiei. De asemenea, vorfi continuate investiţiile în infrastructuracompaniei.

Fuziunea Cosmote cuRomtelecom

Integrarea Cosmote cu Romtelecom nu este unsubiect care să fie pe masă în acest moment. Sunt două firmeseparate care vor fi conduse astfel până când acţionarii vor decidealtceva. Eu nu sunt proprietarul companiilor, ci doar le conduc.Căutăm sinergii pentru a adresa mai bine clienţii, dar avem douăfirme separate.

Ce trebuie schimbat laRomtelecom

Ceea ce trebuie schimbat la Romtelecom estemodul în care lucrăm cu clienţii. Acesta este primul şi cel maiimportant obiectiv la nivelul întregii companii. În câteva lunicând veţi merge într-un magazin al Romtelecom veţi vedeaschimbarea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO