Business Hi-Tech

Tibor Gulyas, Possible: Un copil de 14 ani are aceleaşi interese în materie de jocuri şi în România, şi în SUA. De aceea ne axăm pe audienţe, nu pe zone geografice

Tibor Gulyas, Possible: Un copil de 14 ani are aceleaşi...

Autor: Oana Stupinean

21.03.2016, 00:00 183

Oportunităţile create de explozia vânzărilor de smartphone-uri şi tablete sunt semnificative pentru furnizorii de soluţii software mobile, iar jocurile se numără printre cele mai utilizate aplicaţii. Dezvoltatorii de jocuri spun că în această industrie nu mai există bariere geografice, şi de aceea nu încearcă să se axeze pe anumite zone, ci pe audienţe.

„Piaţa jocurilor cunoaşte o explozie puternică, se îndreaptă spre globalizare. Nu targetăm anumite zone ca SUA sau Europa, în schimb încercăm să ne axăm pe audienţe. Un copil de 14 ani are aceleaşi interese în materie de jocuri şi în România, şi în SUA“, a spus Tibor Gulyas, care conduce activitatea din zona de inovaţie tehnologică din cadrul companiei Possible, specializată în realizarea de jocuri şi aplicaţii pentru echipamente mobile (smartphone-uri şi tablete).

În schimb, în cazul jocurilor create pentru branduri, aşa-numitele „branding games“, situaţia este diferită, deoarece un anumit brand nu are o prezenţă în toate ţările.

„Jocurile create pentru companii sunt realizate pentru a ajuta firmele să-şi promoveze produsele sau serviciile. Această metodă este preferată de unele companii pentru că utilizatorul nu este astfel supus unui bom­bardament cu reclame, ci el alege să descarce jocul prin care brandul interacţionează direct cu consumatorul.

„În cazul branding games, unele branduri sunt prezente doar în anumite locuri, aşa că trebuie să luăm în calcul anumite diferenţe de cultură, de consum“, spune Andras Nagy, project manager al Possible.

Printre trendurile în materie de jocuri, reprezentanţii companiei din Ungaria au menţionat realitatea augmentată- o tehnologie care introduce elemente 3D în timp real, suprapuse peste imagini din mediul înconjurător.

„Realitatea augmentată este în continuă creştere. Este mult mai uşor să aduci realitatea augmentată pe platformele mobile pentru că penetrarea mobilelor va fi tot mai puternică în termeni de creştere. Realitatea augmentată este cel mai mare trend acum în industria jocurilor“, au adăugat reprezentanţii Possible Ungaria.

Possible este o agenţie digitală full-service cu o experienţă de peste 17 ani şi oferă servicii de  strategie, media, communication & design, creaţie, tehnologie şi mobile advertising. Agenţia oferă întregul spectru de servicii digitale: de la strategie şi planificare , la creaţie, comunicare şi visual design, tehnologie şi până la implementare. Possible este o reţea de agenţii digitale cu 22 de birouri în America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi Asia şi peste 1.000 de angajaţi. Lista de clienţi internaţionali cuprinde: AT&T, Barclay’s, Comcast, Dell, P&G, Nokia, Microsoft, Mazda, Starwood, World Wildlife Fund, Absolut Vodka, Michael Kors, Canon, Nike, Audi, Sony Playstation, Pringles.

În Europa, Possible deţine birouri în: Marea Britanie, Polonia, Ungaria, Germania, România, Rusia. Activitatea companiei din România se concentrează pe conceperea şi realizarea strategiilor de comunicare ale brandurilor în mediul digital, dar şi pe dezvoltarea de aplicaţii şi jocuri.

Possible are la nivel regional clienţi precum Telenor, al doilea operator de telecom din Ungaria, televiziunea maghiară, Air France KLM, Sanofi - Aventis, MOL, Accenture Services, Delaco şi P&G.

Possible Ungaria a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de circa 9 milioane de euro.

Compania Possible este specializată pe realizarea de jocuri şi aplicaţii şi este cunoscută pentru jocuri ca „Adventures of Poco Eco“ şi „Merchants of Space“.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO