Business Hi-Tech

Tranzacţia RCS&RDS - UPC, discuţia zilei pe holurile de la Marriott

Autor: Adrian Seceleanu

10.05.2011, 23:35 2432

Tranzacţia prin care compania românească RCS&RDS sepregăteşte să preia UPC, subsidiara locală a companiei americaneLiberty Global, a fost unul dintre cele mai discutate subiecte decătre managerii din piaţa de telecom şi TV în pauzele de cafea aleconferinţei "Romania in High Definition", care a avut loc lahotelul Marriott. "Tranzacţia se închide în septembrie cel târziu,cele mai mari probleme pe Concurenţă nu sunt în România, ci laComisia Europeană", comentează un manager din piaţa de TV.

"În UPC s-a anunţat că tranzacţia se perfectează în august şi căangajaţii rămân pe payrollul UPC până la finele anului", spune unaltul. "Va fi o inflaţie de oameni de la UPC pe piaţă cândtranzacţia se va face. Nici oamenii din UPC nu pot admite sălucreze după alte standarde, dar nici RCS nu va prelua structuraactuală. Cea mai mare problemă a românilor va fi să integreze UPC,la RCS nu există middle managementul care să se poată ocupa deacest lucru. Va fi o provocare enormă, la RCS&RDS există topmanagement de vârf, dar lipsesc următoarele eşaloane care să seocupe de sarcina «înghiţirii» UPC. Amintiţi-vă ce a însemnatpreluarea Astral de către UPC."

Discuţiile neoficiale purtate în jurul unuia dintre cele maifierbinţi subiecte de pe piaţa de telecom sugerează că RCS&RDSar putea face un schimb de active cu UPC ca parte a tranzacţiei."Românii s-ar putea retrage de pe pieţele unde nu au decâtteleviziune prin satelit. Nu prea face sens să rămână, e greu săpăstrezi baza de clienţi doar aşa", crede un manager din piaţa detelecom.

Operatorul telecom RCS&RDS a angajat banca de investiţiiCredit Suisse First Boston (CSPB) să-i facă rost de peste 200 demilioane de euro de pe piaţa financiară printr-un împrumut pe şapteani, potrivit datelor obţinute de ZF. Banii ar trebui să fiefolosiţi pentru cumpărarea rivalului UPC. RCS a discutat cu maimulte bănci de investiţii pentru această tranzacţie şi obţinereafinanţării necesare achiziţiei. RCS, care e numărul unu în Româniape televiziune prin cablu şi satelit plus internet, doreşte săpreia UPC, care este numărul doi pe TV, creând astfel un "monstru"pe piaţa de telecom cu aproape 9 milioane de clienţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO