Ionuţ Pătrăşcoiu, fondatorul FameUP - o platformă prin care companiile îşi pot promova produsele cu ajutorul influencerilor, chiar şi în rândul celor care au doar câteva sute de urmăritori, şi care a fost utilizată şi în primul tur al alegerilor prezidenţiale, a cedat în luna septembrie un număr de 56 de părţi sociale din compania care gestionează platforma - Inovatie Alia SRL.
Cesiunea a avut loc la un preţ de 549 de euro pe acţiune, conform unui document publicat în Monitorul Oficial. Tranzacţia a avut loc pe 10 septembrie, iar documentul a fost publicat în Monitorul Oficial pe 19 noiembrie.
„Adunarea Generală a Asociaţilor Societăţii INOVATIE ALIA - S.R.L. întrunită cu renunţarea la formalităţile de convocare, cu unanimitate de voturi, în temeiul dispoziţiilor Legii nr. 31/1990, republicată, hotărăşte:
1. Cesiunea cu titlu oneros, la o valoare de 549,0358 euro per parte socială, a unui număr de 19 părţi sociale, cu o valoare nominală de 0,2 RON fiecare, reprezentând 0,11076% din numărul părţilor sociale, de către asociatul PĂTRĂŞCOIU IONUŢ către POPESCU ANDREI
DANIEL, care devine, astfel, asociat.
2. Cesiunea cu titlu oneros, la o valoare de 549,0358 euro per parte socială, a unui număr de 37 părţi sociale, cu o valoare nominală de 0,2 RON fiecare, reprezentând 0,21570% din numărul părţilor sociale, de către asociatul PĂTRĂŞCOIU IONUŢ către CALAGIU DAN-ANDREI, care devine, astfel, asociat”, arată documentul.
Pornind de la preţul pe parte socială menţionat în document rezultă că prin această tranzacţie start-up-ul FameUP este evaluat la 9,4 mil. euro.
Acţionarii companiei sunt:
- Ionuţ Pătrăşcoiu - 57,97238% din capitalul social al Societăţii;
- Bogdan Mihai Gheorghiu - 17,29727% din capitalul social al Societăţii;
- Marian Dinu - 1,64403% din capitalul social al Societăţii;
- Ice Vulcan Equities Limited (Daniel Dines) - 1,00857% din capitalul social al Societăţii;
- Ana-Maria Andronic - 0,89197% din capitalul social al Societăţii;
- Early Game Ventures Fund I Coöperatief U.A. - 18,46907% din capitalul social al Societăţii;
- Valar Dohaeris - S.R.L. (Laurenţiu Bălaşa) - 0,26817% din capitalul social al Societăţii;
- 7X Partners - S.R.L. - 1,06104% din capitalul social al Societăţii;
- Irina Ciochină - 1,06104% din capitalul social al Societăţii;
- Calagiu Dan-Andrei - 0,21570% din capitalul social al Societăţii;
- Popescu Andrei Daniel - 0,11076% din capitalul social al Societăţii.
În 2023 compania Inovatie Alia SRL a raportat afaceri de 3,2 mil. lei, în creştere cu 5%, cu o pierdere netă de 2,4 mil. lei, în scădere cu 21% faţă de anul anterior.
Cine sunt cei doi noi acţionari din cadrul Inovatie Alia SRL?
Andrei Daniel Popescu deţine Domeniul cu Cireşi – spaţiu de evenimente situat în comuna 1 Decembrie, judeţul Ilfov, la 7 km de Bucureşti, fiind fondator şi CEO, potrivit profilului său de LinkedIn. Anterior, el ca lucrat ca programator în cadrul mai multor companii printre care se numără TotalSoft din România şi Novero din Germania (companie care produce sisteme telematice pentru producători auto ca Audi, Bentley, BMW, Ford Europa, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Volkswagen).El deţine firma Black Sands Holdings SRL care figurează ca acţionar în Domeniul cu Cireşi SRL, Livada de Pruni SRL şi Followart Company SRL.
Andrei Calagiu este un antreprenor cunoscut în special pe plan local pentru că de-a lungul timpului a deţinut mai multe francize de modă de lux, însă a investit recent şi în alte start-up-uri tech ca Unfrosen sau BibleChat (Laurenţiu Bălaşa). Acum, Calagiu deţine magazinul de design interior Magmatik, de pe Calea Dorobanţi din Capitală, şi a adus de asemenea pe plan local şi brandul portughez de modă Sacoor Brothers, potrivit site-ului său personal andreicala.com. Anterior, Calagiu a fost implicat şi în operarea francizelor Gucci şi La Perla, ambele magazine din Bucureşti fiind închise acum.
Update. Răspunsul FameUP
Contactaţi pentru a oferi detalii despre tranzacţie dar şi despre modul în care a fost utilizată platforma în alegerile prezidenţiale, reprezentanţii FameUP au transmis un mesaj generic, fără a răspunde punctual solicitărilor ZF.
Redăm integral mesajul transmis: "FameUp nu are si nu a avut niciun fel de colaborare cu persoana Călin Georgescu sau cu vreun alt membru implicat în campania de promovare a domniei sale pentru funcţia de Preşedinte al României.
FameUp este o platformă online automatizată ce permite şi facilitează colaborarea între creatorii de conţinut şi clienţii care au nevoie de serviciile acestora. Procesul de achiziţie este extrem de simplu: utilizatorul îşi alege persoana sau persoanele cu care doreşte să colaboreze, iar plata se face direct către acestea, prin intermediul platformei. Oricine poate accesa serviciile automatizate oferite de platformă. FameUp se bazează pe acelaşi tip de principii utilizate la scară largă de către marile platforme de socializare: elimină din baza sa de date acele persoane care, în mediul online, promovează mesaje care instigă la ură, conţin elemente ce pot defăima imaginea cuiva sau utilizează limbaj licenţios."