Business Hi-Tech

Un IT-ist vrea să ajungă la 100.000 de utilizatori pentru o platformă de administrare a blocurilor

Un IT-ist vrea să ajungă la 100.000 de utilizatori pentru o platformă de administrare a blocurilor

Autor: Ioana Nita

08.04.2016, 07:00 1935

Ionuţ Iordăchescu, inginer de pro­fesie, a dezvoltat o platformă online pentru a simplifica procesele de admi­nistrare a unui bloc, atât pentru asociaţiile de proprietari, cât şi pentru locatari, ţinta pentru primul an de funcţionare fiind de a atrage 100.000 de utilizatori.

Platforma, numită Habitam.ro, oferă asociaţiilor de proprietari acces gratuit la un program de contabilitate, în timp ce locatarilor le oferă posibilitatea de a urmări activităţile de ordin administrativ ale imobilului în care locuiesc şi a comunica cu ceilalţi proprietari pentru a rezolva diferite probleme ale comunităţii. „Am observat că în România ideea de comunitate nu este foarte bine definită. Abia dacă ne cunoaştem vecinii, este un adevărat chin să plăteşti întreţinerea, în cele mai multe administraţii nu există posibilitatea să plăteşti întreţinerea cu cardul sau online şi nici nu se mai pune problema de a te implica în rezolvarea anumitor probleme ce pot apărea în comunitatea în care trăieşti. Ca locatar în bloc mi-am dorit să existe o transparenţă în cheltuielile asociaţiei de proprietari şi ca vecinii să fie implicaţi în activităţile comunităţii”, a spus Ionuţ Iordăchescu, fondatorul Habitam.

Platforma a fost lansată în versiunea beta în urmă cu trei săptămâni pentru a fi testată mai întâi în rândul prietenilor şi al cunoştinţelor. Înregistrarea pe habitam.ro este gratuită, atât pentru locatari/chiriaşi, cât şi pentru asociaţiile de proprietari.

„Ne dorim ca în primul an să ajungem la 100.000 utilizatori înregistraţi în platformă”, a menţinonat Iordăchescu.

Programul de contabilitate pus la dispoziţie asociaţiilor de proprietari de către Habitam le permite acestora să înregistreze informaţiile de bază despre asociaţie şi apartamente, precum suprafaţă sau număr de locatari, precum şi fondul de rulment. De asemenea, administratorii pot înregistra facturi şi chitanţe până la definirea serviciilor cu furnizorii, şi pot introduce indexurilor privind consumul de apă, energie electrică sau căldură, existând şi posibilitatea dea a realiza grafice şi statistici. Până la sfârşitul lunii, sistemul va permite şi introducerea istoricului întreţinerilor (penalizări, valori fonduri şi restanţe). Locatarii pot avea la rândul lor o evidenţă proprie a indexurilor de consum şi se pot implica în rezolvarea anumitor probleme care pot apărea în comunitate prin modulul de comunicare care va fi pus în funcţiune luna aceasta.  

Dezvoltarea platformei a durat circa un an, iar aceasta urmează să fie îmbunătăţită cu noi funcţionalităţi pe măsură ce va creşte numărul de utilizatori pentru primele modulele disponibile – de contabilitate şi de comunicare.

„În dezvoltarea aplicaţiei au fost implicate 4 persoane, iar investiţia iniţială este de aproximativ 1.000 euro”, a precizat Iordăchescu.

El a adăugat că anul acesta platforma nu va genera venituri.

„În acest an ne concentrăm pe atragerea de utilizatori, pe îmbunătăţirea performanţelor şi adaptarea ei cât mai mult la nevoile utilizatorilor. Suntem deschişi tuturor sugestiilor de îmbunătăţire a modelelor, astfel încât să fie cât mai uşor de folosit pentru fiecare utilizator”.

Habitam are în plan să aplice şi la diferite programe de finanţare de pe plan local dedicate start-up-urilor.

Din echipa Habitam mai fac parte şi Marius Drumea – programator, Oana Grigore – designer grafic, şi Otilia Roman – consultant financiar.

AFACERI DE LA ZERO