Business Hi-Tech

Un nou start-up românesc intră pe piaţa roboţilor software: MissionCritical are peste 60 de clienţi, cel mai nou fiind Xerox

Un nou start-up românesc intră pe piaţa roboţilor software: MissionCritical are peste 60 de clienţi, cel mai nou fiind Xerox

Autor: Ioana Nita

21.01.2020, 00:00 894

MissionCritical, un start-up local ce a dezvoltat o platformă proprie de RPA (Robotic Process Automation) pentru a crea roboţi software reutilizatibili în diferite industrii, a implementat un robot software în cadrul subsidiarei locale a gigantului american Xerox prin care a automatizat procesul de raportare a vânzărilor prin intermediul distribuitorilor. Astfel, raportarea vânzărilor realizate de distribuitori nu mai reprezintă un proces manual de colectare a datelor din multiple surse, ci un proces automatizat, care durează doar 3 minute. „Proiectul de automatizare de la Xerox România a fost livrat de MisisonCritical în mai puţin de două săptămâni, incluzând aici maparea specificaţiilor, dezvoltarea robotului şi testarea cu date reale, reducând în final, timpul de execuţie de la 3 zile la 3 minute”, a menţionat Mario Popescu, CEO al MissionCritical. Reprezentanţii celor două companii nu au oferit detalii despre costul implementării unui astfel de robot software, însă au subliniat faptul că preţul este mai scăzut decât costurile cu resursele umane implicate în procesul de raportare. 

„Fiecare automatizare are mai multe elemente de care trebuie ţinut cont şi preţul efectiv al robotului care digitalizează munca repetitivă umană are o corelaţie strâns legată de complexitatea fluxului ce se automatizează la o fracţiune din costul asociat resursei umane care îndeplinea acest task anterior”, a punctat Cristian Berea, Channels Director în cadrul Xerox România.

Odată cu implementarea robotului software de la MissionCritical, echipa locală a Xerox care se ocupa de raportarea vânzărilor prin intermediul distribuitorilor a economisit timp, putându-se concentra pe procesele care aduc valoare, cum ar fi relaţionarea mai strânsă cu partenerii şi construirea de produse şi servicii cu valoare adăugată.

Xerox România are în plan să implementeze soluţii de automatizare bazat epe tehnologia RPA şi în alte activităţi şi procese din cadrul companiei.

„Platforma de RPA Virtual WorkForce a celor de la MissionCritical este agnostică din punct de vedere al industriei şi al procesului care urmează a fi automatizat. Din acest motiv, lucrăm la un evaluare internă pentru extinderea capabilităţilor de automatizare asupra proceselor de lucru ale Xerox România, cu predilecţie în zona proceselor repetitive. Dintre candidaţii principali, evaluăm procese din următoarele zone: invoice processing, sales orders, payroll, price comparison, HR on-boarding and Information Processing, reporting, business intelligence, marketing şi altele”, a precizat Cristian Berea. El a adăugat că Xerox şi-a îndreptat tot mai mult atenţia către automatizare de fluxuri de documente.

„Proiectul actual ne încurajează să explorăm mai departe. Ne uităm la a duce mai departe tehnologia RPA şi către clienţii Xerox.”

Totodată, soluţia oferită de MissionCritical poate fi implementată şi în alte subsidiare Xerox din lume.

„Soluţia de automatizare implementată este scalabilă şi îndeajuns de flexibilă, pretându-se la implementarea acesteia în orice alt ecosistem Xerox, fără bariere de limbă, geolocaţie sau proces. De asemenea, soluţia poate fi aplicată inclusiv pentru a aduce valoare întregului ecosistem regional de distribuitori prin înlesnirea procesului de raportare către Xerox”, a declarat Cristian Berea.

Start-up-ul MissionCritical a fost înfiinţat în 2015 de doi ingineri software, Mario Popescu şi Cristian Oftez, iar până acum, acesta a reuşit să implementeze roboţi software pentru peste 60 de clienţi din România care şi-au automatizat astfel diferite procese de business.

 
AFACERI DE LA ZERO