Business Hi-Tech

Un sfert din vânzările de laptopuri din România sunt la eMag

Un sfert din vânzările eMag sunt laptopuri

Autor: Magraon Andreea

16.02.2011, 23:50 99

Iulian Stanciu, directorul general al eMag, susţine cărezultatele de anul trecut s-au datorat introducerii unor noi gamede produse şi servicii şi a atragerii unui număr important declienţi companii. Anul trecut, retailerul a început să vândă şielectrocasnice de mari dimensiuni precum congelatoare, frigideresau maşini de spălat.

Cel mai bine vândute produse au rămas laptopurile, eMag fiindcel mai mare vânzător de astfel de produse de pe piaţa locală,având o cotă de 25%.

Compania are în prezent şase showroom-uri în ţară, ultimul fiinddeschis în luna septembrie 2010 la Constanţa, în urma uneiinvestiţii de aproape 60.000 de euro. Pentru acest an, companiaestimează afaceri de 150 mil.euro.

"În 2011 ne vom concentra pe adăugarea unor categorii noi deproduse şi pe dezvoltarea organică a tuturor categoriilor dinportofoliu", a adăugat Iulian Stanciu. El susţine că retailulonline de electro-IT va ajunge în 2011 la 20% din totalul pieţei deretail din România, la circa 220 mil. euro, în condiţiile în careîntreaga piaţă (care include şi retailerii tradiţionali precumDomo, Altex sau Flanco) va creşte cu 10 procente, la 1,1 mld. euro.Reprezentanţii eMag susţin că anul trecut au avut o cotă de 70% pepiaţa de comerţ online de electro-IT.

Potrivit oficialilor eMag, site-ul magazinului online a avut 1,7milioane de vizitatori unici în ultimul trimestru al anului trecut,dintre care 8% au şi cumpărat un produs. Rata de conversie acrescut anul trecut de la 6,7% în luna ianuarie la 8 procente îndecembrie. Site-ul eMag nu este monitorizat de niciun serviciu demonitorizare a audienţei pe internet.

Pe de altă parte, Marius Ghenea, preşedintele grupului dedistribuţie FitDistribution, care deţine magazinele online pcfun.rosau pcgarage.ro, susţine că piaţa de comerţ online (electro-IT,haine, jucării etc., fără servicii şi facturile plătite online) vacreşte în acest an cu 20%, la 300 de milioane de euro.

"Este o estimare iniţială, întrucât potenţialul de creştere alpieţei de comerţ online în România este mult mai mare, poate creştesusţinut, cu rate medii anuale de peste 50% în următorii ani",susţine Ghenea.

"Pentru moment trebuie însă să înţelegem mai bine şi care va fievoluţia în ansamblu a consumului de retail, deoarece acesta pareîn continuare slăbit şi nu cred că 2011 va aduce schimbărisemnificative, cu o putere de cumpărare în scădere a populaţiei, cuo situaţie în care în continuare creditarea lipseşte în modsubstanţial ", mai spune el.

FitDistribution a încheiat 2010 cu afaceri de 28 mil. euro,potrivit lui Ghenea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO