Companie: Faire
Fondatori: Max Rhodes, Marcelo Cortes, Jeff Kolovson (2017)
Sediul Central: San Francisco, California, SUA
CEO: Max Rhodes
Domeniu: platformă B2B pentru comerţ angro, care conectează brandurile independente cu retailerii locali
Total finanţări: aproximativ 1,6 miliarde de dolari
Evaluare curentă: peste 12,5 miliarde de dolari în urma finanţării de 416 milioane de dolari din mai 2022
Model de business: marketplace online care facilitează achiziţiile en-gros între mici retaileri şi branduri independente, oferind condiţii flexibile de plată şi logistică optimizată
Cifre cheie: peste 700.000 de retaileri şi 100.000 de branduri din întreaga lume; prezent în peste 15 ţări, inclusiv SUA, Canada, Europa şi Australia; peste 10 miliarde de dolari în comenzi procesate prin platformă
Povestea Faire pe larg: Faire a fost fondată în 2017 de Max Rhodes, Marcelo Cortes şi Jeff Kolovson, având sediul central în San Francisco, California, SUA. Compania operează ca o platformă B2B care conectează brandurile independente cu retailerii locali, facilitând achiziţiile en-gros şi oferind condiţii flexibile de plată şi logistică optimizată, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul companiei.
Compania Faire a atras mai multe runde de finanţare de-a lungul anilor. Astfel, în decembrie 2018, compania a atras 100 de milioane de dolari în două runde de finanţare: seria B de 40 de milioane de dolari condusă de Taussig la Lightspeed şi seria C de 60 de milioane de dolari condusă de fondul Continuity al Y Combinator. Au participat, de asemenea, New Investors Founders Fund, scrie TechCrunch.
În iunie 2019, a obţinut 150 de milioane de dolari în seria D, conform Crunchbase.
În octombrie 2020, a atras 170 de milioane de dolari în seria E, potrivit Bloomberg şi Forbes.
În noiembrie 2021, compania a obţinut o finanţare de 400 de milioane de dolari în seria G, ceea ce a dus la o evaluare de 12,4 miliarde de dolari, conform Faire Newsroom şi TechCrunch.
În 2023, Faire a anunţat disponibilizări de 20% din personal, după o reducere anterioară de 7% în 2022, mai scrie TechCrunch. Iar în septembrie 2023, compania a încheiat un parteneriat strategic cu Shopify.
Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul companiei, Faire lucrează cu peste 700.000 de retaileri şi 100.000 de branduri din întreaga lume, este prezent în peste 15 ţări, inclusiv SUA, Canada, Europa şi Australia şi înregistrează peste 10 miliarde de dolari în comenzi procesate prin platformă.