Companie: Wayve
Fondatori: Alex Kendall, Amar Shah (2017)
Sediu central: Londra, Marea Britanie
CEO: Alex Kendall
Domeniu: tehnologie AI
Total finanţări: 1,3 miliarde de dolari în trei runde de finanţare
Evaluare curentă: peste 1 miliard de dolari în urma finanţării de 1,05 miliarde de dolari din mai 2024
Model de business: dezvoltare şi furnizare de software AI pentru conducere autonomă, compatibil cu orice tip de vehicul, fără a necesita hărţi HD
Cifre cheie: parteneriate strategice cu Microsoft, Nvidia şi SoftBank; dezvoltarea tehnologiei AI pentru trei niveluri de conducere autonomă: Nivel 2+ (sisteme avansate de asistenţă pentru şofer), Nivel 3 (conducere automatizată) şi Nivel 4 (vehicule complet autonome, scalabile la nivel global).
Povestea Wayve pe larg
Start-up-ul Wayve a fost înfiinţat de Alex Kendall şi Amar Shah în 2017, având misiunea de a revoluţiona industria vehiculelor autonome prin inteligenţă artificială, conform informaţiilor publicate pe site-ul companiei. Fondatorii şi-au propus să dezvolte o tehnologie inovatoare de conducere autonomă bazată pe AI end-to-end, capabilă să înveţe şi să se adapteze fără a necesita hărţi HD sau reguli preprogramate.
În 2018, Wayve a realizat primul test de conducere autonomă pe drumuri publice din Marea Britanie, potrivit sursei citate. Practic, tehnologia Wayve permite vehiculelor să înveţe din experienţă, similar unui şofer uman, ceea ce le oferă o flexibilitate şi o capacitate de adaptare superioare altor sisteme de conducere autonomă existente.
În 2020, Amar Shah a ieşit din echipa Wayve şi a continuat să pună bazele altor companii, arată informaţiile publicate pe pagina lui de LinkedIn.
În anii următori, compania a atras investiţii semnificative din partea unor giganţi tehnologici precum Microsoft şi Nvidia. În luna mai, compania a strâns 1,05 miliarde de dolari într-o rundă de finanţare Seria C care i-a adus statutul de unicorn – ajungând astfel la evaluarea de peste 1 miliard de dolari, scrie Tech Funding News. Investiţia a venit din partea conglomeratului japonez SoftBank, alături de NVIDIA şi Microsoft. Ulterior, în august, Uber a anunţat o altă investiţie strategică, fără a face suma publică, potrivit BBC şi Tech Funding News.
Cu această finanţare suplimentară, Wayve avea în plan să accelereze colaborarea cu producătorii auto globali (OEM) pentru a îmbunătăţi vehiculele de consum cu sisteme avansate de asistenţă pentru şofer (Nivel 2Ă) şi capacităţi de conducere automatizată (Nivel 3), potrivit Tech Funding News. În paralel, compania a anunţat că lucrează şi la dezvoltarea unor vehicule autonome de Nivel 4, scalabile la nivel global, pentru implementarea viitoare pe platforma Uber.