Companie: NinjaOne
Fondatori: Sal Sferlazza şi Chris Matarese (2013)
Sediul central: Austin, Texas, SUA
CEO: Sal Sferlazza
Domeniu: IT management, remote monitoring & management (RMM), software pentru administrarea dispozitivelor şi serviciilor IT
Total finanţări: peste 761 milioane de dolari
Evaluare curentă: 5 miliarde de dolari după finanţarea de 500 milioane de dolari din februarie 2025
Model de business: SaaS (Software as a Service) B2B – abonamente pentru companii şi furnizori de servicii IT, cu licenţiere per dispozitiv
Cifre cheie: peste 17.000 de clienţi la nivel global; acoperire în peste 80 de ţări.
Povestea NinjaOne pe larg
NinjaOne este o companie americană specializată în managementul automatizat al endpoint-urilor, fondată în 2013 de Sal Sferlazza şi Chris Matarese în zona golfului San Francisco, arată informaţiile publicate pe site-ul companiei. Iniţial cunoscută sub numele de NinjaRMM, compania a lansat platforma sa principală în 2015, după doi ani de dezvoltare. În 2021, a fost rebranduită ca NinjaOne şi şi-a mutat sediul central în Austin, Texas.
În 2020, NinjaOne a atras o finanţare de 30 milioane de dolari, condusă de Summit Partners. Această investiţie a fost destinată extinderii operaţiunilor şi dezvoltării produselor, scrie Business Journals.
În februarie 2024, a urmat o serie C de investiţii, în valoare de 231,5 milioane de dolari, runda a fost condusă de ICONIQ Growth, cu participarea unor investitori notabili precum Frank Slootman (CEO Snowflake) şi Amit Agarwal (preşedinte Datadog). Această investiţie a evaluat compania la 1,9 miliarde de dolari, devenind astfel unicorn, potrivit PRNewswire, TechCrunch şi Crunchbase.
În februarie 2025, compania a ridict o extensie Serie C în valoare de 500 milioane de dolari, scrie pe site-ul companiei. În urma finanţării evaluarea companiei a ajuns la 5 miliarde de dolari. Această rundă a fost destinată inovaţiei platformei, expansiunii globale şi achiziţiei Dropsuite, un lider în backup SaaS şi protecţia datelor, scrie Reuters.