Companie: Tripledot Studios
Fondatori: Lior Shiff, Akin Babayigit, Eyal Chameides (2017)
Sediul central: Londra, Marea Britanie
CEO: Lior Shiff
Domeniu: gaming şi mobile entertainment
Total finanţări: peste 200 de milioane de dolari
Evaluare curentă: aproximativ 2 miliarde de dolari după achiziţia diviziei de gaming de la AppLovin pentru 800 milioane de dolari, în mai 2025
Model de business: dezvoltare şi publicare de jocuri mobile casual, monetizate prin reclame şi achiziţii în aplicaţie
Cifre cheie: peste 30 milioane de utilizatori activi lunar; în 2021 avea 11 milioane de utilizatori activi lunar şi o cifră de afaceri de peste 100 milioane dolari ARR; în 2021 avea circa 200 de angajaţi
Povestea Tripledot Studios pe larg
Tripledot Studios a fost fondată în 2017 de Lior Shiff (CEO), Akin Babayigit şi Eyal Chameides, toţi cu experienţă în companii de gaming precum King, Peak Games şi Product Madness, potrivit EU-Startups.
În noiembrie 2018, compania a atras prima rundă de investiţii, în valoare de 7 milioane de euro, condusă de Velo Partners, pentru a-şi finanţa dezvoltarea echipei şi primele titluri mobile casual, lansate în Londra, Minsk şi ulterior în Barcelona, mai scrie EU-Startups.
În aprilie 2021, Tripledot atrage o finanţare în valoare de 78 milioane de dolari într-o rundă Series A condusă de Access Industries, Eldridge şi Lightspeed Venture Partners, conform Tech.eu. Atunci, compania avea peste 11 milioane de utilizatori activi lunar şi o cifră de afaceri de peste 100 milioane de dolari ARR, evaluarea apropiindu-se de 500 de milioane de dolari, scrie Gamesround.
În februarie 2022, Tripledot finalizează o finanţare Series B de 116 milioane de dolari, atingând statutul de unicorn la o evaluare de 1,4 miliarde de dolari, potrivit TechCrunch şi Sifted. Runda a fost condusă de 20VC (fondul lui Harry Stebbings), alături de Access, Lightspeed şi Eldridge, scrie Tech.eu.
În mai 2025, Tripledot anunţă achiziţia diviziei de gaming de la AppLovin pentru 800 milioane de dolari, scrie Financialtimes. Această tranzacţie ridică evaluarea companiei la aproximativ 2 miliarde de dolari, aduce 10 studiouri noi şi titluri populare (ex. Matchington Mansion, Game of War), şi aproape dublează veniturile brute anuale, potrivit BusinessInsider.