UPC România, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, aobţinut în anul 2010 venituri de 120,9 mil. euro, în scădere cu2,03% faţă de anul precedent, arată datele financiare finalepublicate de grupul american Liberty Global, proprietaruloperatorului.
Anul trecut compania şi-a redus cu 7% numărul de abonamente lateleviziune, net şi telefonie pe fondul competiţiei dure cu rivaliide la RCS&RDS şi Romtelecom.
Rezultatele pe 2010 sunt "foarte bune" având în vedere situaţiade pe piaţă, a comentat cifrele pentru ZF Iulia Florea, directoruloperaţional al UPC România. "Considerăm că rezultatele pe anul2010, respectiv o scădere cu doar 2% a cifrei de afaceri, suntfoarte bune ţinând cont de contextul economic şi de trendul generalal industriei."
Romtelecom, unul dintre cei mai mari rivali ai UPC, a anunţatpentru 2010 venituri de 717 mil. euro, în scădere cu 8%.
În altă ordine de idei, potrivit datelor din raportul LibertyGlobal, UPC România a reuşit să-şi diminueze în 2010 cheltuielile,inclusiv pe cele generate de facturile neîncasate. Una dintreexplicaţii pentru îmbunătăţirea rezultatelor o reprezintă evaluareamai atentă a riscurilor potenţiale generate de clienţii companii,explică Iulia Florea. "În 2010 unul dintre obiectivele noastre afost reducerea costurilor (...). Această reducere fiind rezultatuldirect al unui proces de colectare a creanţelor îmbunătăţit atâtpe segementul rezidenţial, cât şi pe cel de B2B. Politica noastrăde vânzare a avut în vedere o revizuire mult mai atentă aclienţilor B2B. În acest fel s-a redus riscul de neplată afacturilor."
UPC este ţinta de achiziţie a rivalului său RCS&RDS, otranzacţie care dacă s-ar realiza, ar crea un "monstru" pe piaţatelecom românească.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels