Business Hi-Tech

UPC despre scăderea de 2% din 2010: E foarte bine având în vedere contextul

UPC despre scăderea de 2% din 2010: E foarte bine având în vedere contextul

Iulia Florea, director operaţional al UPC România: În 2010 unul dintre obiectivele noastre a fost reducerea costurilor (...). Politica noastră de vânzare a avut în vedere o revizuire mult mai atentă a clienţilor B2B. În acest fel s-a redus riscul de neplată a facturilor într-un contex nefavorabil macroeconomic.

Autor: Adrian Seceleanu

17.03.2011, 23:50 102

UPC România, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, aobţinut în anul 2010 venituri de 120,9 mil. euro, în scădere cu2,03% faţă de anul precedent, arată datele financiare finalepublicate de grupul american Liberty Global, proprietaruloperatorului.

UPC şi-a redus ritmul de scădere al veniturilor după ce în2008 şi 2009 acesta atinsese valori de 15 şi 16%.

Anul trecut compania şi-a redus cu 7% numărul de abonamente lateleviziune, net şi telefonie pe fondul competiţiei dure cu rivaliide la RCS&RDS şi Romtelecom.

Rezultatele pe 2010 sunt "foarte bune" având în vedere situaţiade pe piaţă, a comentat cifrele pentru ZF Iulia Florea, directoruloperaţional al UPC România. "Considerăm că rezultatele pe anul2010, respectiv o scădere cu doar 2% a cifrei de afaceri, suntfoarte bune ţinând cont de contextul economic şi de trendul generalal industriei."

Romtelecom, unul dintre cei mai mari rivali ai UPC, a anunţatpentru 2010 venituri de 717 mil. euro, în scădere cu 8%.

În altă ordine de idei, potrivit datelor din raportul LibertyGlobal, UPC România a reuşit să-şi diminueze în 2010 cheltuielile,inclusiv pe cele generate de facturile neîncasate. Una dintreexplicaţii pentru îmbunătăţirea rezultatelor o reprezintă evaluareamai atentă a riscurilor potenţiale generate de clienţii companii,explică Iulia Florea. "În 2010 unul dintre obiectivele noastre afost reducerea costurilor (...). Această reducere fiind rezultatuldirect al unui proces de colectare a creanţelor îm­bunătăţit atâtpe segementul rezidenţial, cât şi pe cel de B2B. Politica noastrăde vânzare a avut în vedere o revizuire mult mai atentă aclienţilor B2B. În acest fel s-a redus riscul de neplată afacturilor."

UPC este ţinta de achiziţie a rivalului său RCS&RDS, otranzacţie care dacă s-ar realiza, ar crea un "monstru" pe piaţatelecom românească.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO