Business Hi-Tech

UPC lanseaza un abonament cu convorbiri nelimitate in orice retea fixa pentru a-si mentine clientii pe cablu

UPC lanseaza un abonament cu convorbiri nelimitate in orice retea fixa pentru a-si mentine clientii pe cablu

Richard Anderson, CEO al UPC Romania: Abonamentele cu convorbiri nelimitate in orice retea de telefonie fixa vor aduce profit

05.06.2007, 19:00 48

UPC Romania, cel mai mare furnizor de servicii de televiziune prin cablu de pe piata locala, a inregistrat anul trecut venituri de 140 de milioane de euro, cu 26% peste sumele incasate in 2005. Marja profitului EBITDA (profitul inainte de impozitare, dobanzi, depreciere si amortizare) a fost de 42% din venituri.
"E un nivel bun, dar trebuie sa mai tinem cont de faptul ca in aceeasi perioada am avut investitii de 35 mil. euro in cresteri de capital, ceea ce inseamna ca nu e un mare 'return' catre actionarii nostri", a declarat Richard Anderson, CEO al UPC Romania. El a adaugat ca nu vede in viitorul apropiat pericolul de a se reduce marjele de profit, dar cresterea organica va fi mult mai lenta.
Romania este cea mai mare piata din centrul si estul Europei pentru UPC, cu 1,6 milioane de clienti (revenue generating units), inaintea Poloniei si Ungariei.
In total, operatiunile europene au adus in 2006 companiei americane Liberty Global, proprietara UPC, venituri de 3,325 miliarde de dolari (2,650 mld. euro), o crestere de 51%.
Anul acesta UPC are prevazute in buget investitii de 40 de milioane de euro, alocate in special celor in retea si a imbunatatirii sistemelor de relatii cu clientii.
De asemenea, UPC va investi 2 milioane de euro in procesul de rebranding anuntat ieri, Romania fiind a doua tara unde este prezenta compania americana, dupa Olanda, care se va alinia la noua identitate vizuala schimbata la nivel european. Procesul de rebranding va fi finalizat la sfarsitul lui 2008. Ca o metoda de asigurare a bazei de clienti actuala, UPC a introdus doua abonamente la servicii de telefonie fixa. Pentru abonamente de 18 si 32 de lei sunt asigurate convorbiri gratuite, nelimitat, catre orice retea fixa din Romania in afara orelor de varf pentru primul tip, respectiv permanent pentru al doilea tip de abonament.
"Oferta noastra de telefonie fixa este mai mult decat orice altceva, o oferta defensiva. Asa cum la Romtelecom oferta de DTH (televiziune prin satelit) este tot o oferta defensiva. Incercam sa ne pastram clientii nostri pentru serviciile video asa cum ei incearca sa isi pastreze clientii de telefonie oferind video", a declarat CEO-ul.
El a adaugat ca si in conditiile gratuitatii, serviciul va fi profitabil pentru UPC. In prezent compania are 65.000 de clienti care folosesc servicii de telefonie fixa, iar oficialii companiei au estimat ca pana la finalul anului, datorita noilor oferte, numarul clientilor se va dubla.
Saptamana trecuta, UPC a achizitionat cea mai mare retea de cartier din Focsani cu 3.000 de clienti. Oficialii companiei nu au dorit sa ofere detalii despre valoarea tranzactiei.
"Mai avem in vizor si achizitia altor cateva retele in zonele unde suntem deja prezenti. RCS &RDS a cumparat retele de cartier in zonele unde suntem noi puternici special pentru a ne concura, dar nu vom face acelasi lucru. Nu are sens din punct de vedere financiar pentru noi", a declarat Anderson.
Principalii competitori ai UPC sunt companiile Romtelecom si RCS&RDS.
Romtelecom este cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, cu un numar de 3,22 milioane de clienti, la sfarsitul primului trimestru. Operatorul a pierdut insa peste 400.000 de clienti in intervalul octombrie 2006 - martie 2007, si incearca de aceea sa se repozitioneze pe piata prin adaugarea unor servicii precum televiziunea prin satelit si accesul la internet pentru a diminua numarul celor care renunta la serviciile sale.
RCS&RDS are peste 1,15 milioane de clienti pe cablu TV si peste 650.000 pentru telefonia fixa, compania deruland campanii agresive, din punctul de vedere al preturilor, pentru a-si majora numarul de clienti. Compania a raportat pentru anul trecut afaceri de 300 mil. dolari (239 mil. euro).
Miscarile facute de companiile Romtelecom si UPC Romania, de a lansa abonamente care includ convorbiri nelimitate, sunt considerate de unii jucatori din piata ca o evolutie normala. "Romtelecom si UPC urmaresc lucruri diferite prin lansarea acestor pachete, dar pentru ambii operatori este valabila situatia ca detin deja infrastructuri, in care s-au investit bani, astfel ca orice client nou (in cazul UPC) sau mentinut in retea (in cazul Romtelecom) - va aduce profit. In plus, costurilor apelurilor in retelele proprii este foarte redus", a comentat pentru ZF reprezentantul unei companii prezente pe piata locala telecom.
"Abonamentele lansate de Romtelecom si UPC reprezinta deja o tendinta generala pentru pietele din vestul Europei", a adaugat sursa citata.
Dupa anunturile Romtelecom si UPC, una dintre intrebarile vehiculate in piata este daca RCS&RDS va face un pas similar, anuntand convorbiri nelimitate& gratuite in reteaua sa, sau in toate retelele fixe.
"RCS&RDS are mai multe optiuni de reactie la indemana printre care introducerea apelurilor gratuite in retea, sau reducerea tarifelor pentru abonamente. Oricum, in cazul RCS&RDS este important si cum este perceputa compania de catre clienti. Daca ei sunt pozitionati in mintea consumatorilor drept cel mai ieftin operator, deciziile luate de companie ar putea tine cont de acest lucru. In orice caz strategia lor este bazata pe preturi agresive si nu vad motive ca acest lucru sa se schimbe", afirma reprezentantul unei companii prezente pe piata telecom.
Conform sursei citate, una dintre explicatiile miscarii UPC este incercarea de a atrage cat mai multi clienti. "UPC nu este genul de operator care sa se arunce in razboaie ale preturilor. Compania vrea sa-si retina baza de clienti pe cablu TV si sa atraga cat mai multi clienti noi. Iar acest lucru nu se poate face decat pe seama Romtelecom si a achizitiei unor jucatori mai mici de pe piata", a adaugat sursa citata.
Oficialii RCS&RDS nu au putut fi contactati pentru a comenta anunturile competitorilor sai.

Se bat pe clienti
Romtelecom - compania a lansat pe 28 mai un abonament cu un tarif lunar de 37 de lei (fara TVA) care include convorbiri gratuite si nelimitate in reteaua companiei. De asemenea, incepand cu abonamentul Confort 50 (cu un tarif lunar de 25 de lei, fara TVA), clientii Romtelecom pot vorbi nelimitat si gratuit in retea, in afara orelor de varf.

UPC Romania - compania a lansat ieri un abonament cu un tarif de 32 de lei pe luna (fara TVA), care include convorbiri gratuite si nelimitate in orice retea de telefonie fixa, indiferent de palierul orar. Un alt abonament, UPC Plus - disponibil pentru 18 lei pe luna (fara TVA), ofera apeluri nelimitate si gratuite in orice retea fixa, in afara orelor de varf. Serviciile de telefonie fixa de la UPC sunt dependente de achizitia serviciilor de cablu TV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO