Următoarea versiune a Android, platforma pentru telefoane mobiledezvoltată de Google, cel mai popular motor de căutare din lume, leva permite utilizatorilor să plătească pentru ceea ce cumpără cutelefonul mobil în loc de cartea de credit, relateazăReuters.
Astfel, cea mai nouă versiune a sistemului de operare, care va filansată în câteva săptămâni, va integra o tehnologie, numită NearField Communications, care va permite acest lucru.
Eric Schmidt, CEO-ul Google, a făcut o demonstraţie în acestsens la începutul săptămânii. El a declarat că gigantul motor decăutare pe internet nu are încă de gând să dezvolte asemeneaaplicaţii, dar că se aşteaptă ca firme concurente să înceapă sălanseze pe piaţă produse asemănătoare.
"Cred că vor apărea peste 500 de start-up-uri în sectorul plăţiide pe telefoane mobile în contextul dezvoltării acestor platforme",a declarat Schmidt. El a mai spus că Google va colabora cu marijucători din industria cărţilor de credit, decât să concureze cuacestea.
Deşi tehnologia pe care Android o va integra există de ani de zile,interoperabilitatea cu sistemul de operare de la Google va duce larăspândirea sa. Android a fost cel de-al doilea sistem de operarepentru smartphone-uri în al treilea trimestru, potrivit companieide cercetare Gartner, după Symbian al finlandezilor de la Nokia şiînaintea iOs, pentru iPhone.
În cadrul unei întâlniri cu presa, Schmidt a declarat căintegrarea de către sistemul său de operare a unor servicii bazatepe internet permite dezvoltarea unor aplicaţii precum navigaţie cuindicaţii pas cu pas sau traduceri în timp real, ceea cediferenţiază Android de produsele rivale.
Google, care controlează două treimi din piaţa căutărilor peinternet din SUA, se află în competiţie cu companii precum Apple,dezvoltatorul telefoanelor iPhone, şi cu Facebook, cea mai marereţea de socializare din lume.
La începutul săptămânii Facebook a lansat o nouă versiune aserviciului său de mesaje, prin care cei peste 500 de milioane deutilizatori ai reţelei de socializare îşi pot crea adrese de e-mailcu domeniul @facebook.com.
Noul produs este considerat o ameninţare la adresa Gmail,serviciul de mail al Google, companie care a încercat în mai multerânduri să lanseze produse asemănătoare reţelelor desocializare.
Întrebat despre potenţialul efect al noului produs al Facebookasupra Gmail, Schmidt a declarat că aparţia unui nou competitoreste benefică şi a acuzat presa că se concentrează prea mult perivalitatea dintre Google şi celelalte companii de IT.