Business Hi-Tech

Urmează conferinţa ZF eCommerce Summit: Cum să ai succes în comerţul online în 2023?

Liderul celui mai mare retailer online din România, Tudor Manea, CEO al eMAG, va vorbi despre cele mai noi tendinţe din industria de eCommerce de pe plan local şi din Europa Centrală şi de Est.

Liderul celui mai mare retailer online din România, Tudor Manea, CEO al eMAG, va vorbi despre cele mai noi tendinţe din industria de eCommerce de pe plan local şi din Europa Centrală şi de Est.

Autor: Ioana Nita

15.03.2023, 12:15 162

La eveniment vor participa Tudor Manea, CEO al grupului eMAG – cel mai mare retailer online de pe plan local, reprezentanţi ai PayU şi TBI Bank, plus o serie de alţi speakeri de la companii ce activează în industria de e-commerce.

ZF organizează pe 28 martie conferinţa ZF eCommerce Summit în care comerţul online din România este pus sub lupă, fiind analizate cele mai noi tendinţe de pe piaţa de eCommerce – de la strategii de vânzare şi promovare până la soluţii de comunicare cu clienţii şi metode optime de livrare.

În ultimii ani, industria de e-commerce a cunoscut o creştere semnificativă inclusiv pe piaţa locală, fiind considerată astfel încă şi mai mult una dintre cele mai dinamice şi promiţătoare pieţe. Pe fondul pandemiei de COVID-19 şi al mă­surilor de distanţare socială s-a observat o creştere puternică a vân­zărilor online în toate regiunile lumii, în contextul în care pentru o vreme aceasta a fost aproape singura mo­dalitate de a cumpăra diferite bunuri.

Cu tot avansul din pandemie marea majoritate a vânzărilor cu amănuntul din UE continuă să aibă loc în magazine, iar după ridicarea restricţiilor de circulaţie din 2022 o parte din avansul obţinut de maga­zinele online a fost pierdut, pentru că oamenii au preferat să meargă înapoi în magazinele clasice.

Acest lucru s-a întâmplat şi în România, unde, la fel ca în Bulgaria, utilizarea comerţului electronic rămâne limitată faţă de alte ţări din UE. Acest lucru reflectă, cel puţin parţial, şi nivelurile relativ scăzute de acces / utilizare a internetului şi un număr relativ mare de persoane care nu deţin cont bancar şi / sau card de credit ceea ce face mai dificilă plata online.

Cu tot regresul înregistrat în 2022, este clar că piaţa migrează spre comerţul online, iar companiile trebuie să se pregătească pentru un viitor în care consumatorii vor ajunge să prefere încă şi mai mult această modalitate de achiziţie.

Printre temele de discuţie ce vor fi abordate în cadrul conferinţei se numără: care sunt avantajele şi dezavantajele deţinerii unui magazin propriu online şi/sau ale prezenţei în marketplace-uri?; cât de mult contează să ai şi o locaţie fizică?; ce alegi între call-center şi chatbot pentru a gestiona relaţia cu clienţii?; ce soluţii IT sunt potrivite pentru un magazin online?; pot aplicaţiile de mesagerie şi chat să devină un mijloc principal de comunicare în e-commerce?; care sunt cele mai profitabile metode de livrare şi ce preferă clienţii?; care sunt cele cinci mari tendinţe care vor afecta industria e-commerce în următorii ani?

 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO