Peste jumătate din populaţia României a făcut achiziţii online, iar ponderea gospodăriilor conectate la internet păstrează o tendinţă de creştere – la fel cum plăţile cu cardul şi în rate au evoluţii pozitive – formând astfel o bază solidă pentru creşterea în continuare a industriei.
Însă cu o inflaţie ridicată, dobânzi mari şi potenţiale noi schimbări ale cadrului fiscal, plus o competiţie dură cu jucători internaţionali, nu doar din China, jucătorii din piaţa locală de e-commerce nu pot lăsa la întâmplare strategia de creştere şi dezvoltare pentru 2025.
Aceste subiecte – cum a evoluat industria şi ce strategii de creştere pot adopta jucătorii locali pentru a se dezvolta în continuare şi a atrage clickurile, comenzile clienţilor din România şi de pe pieţele externe – vor fi dezbătute de Ziarul Financiar alături de invitaţii săi la cea de-a treia ediţie a evenimentului anual dedicat industriei de e-commerce, care va avea loc miercuri, 19 martie în Bucureşti.
Printre speakerii care vor participa la eveniment se numără: Raluca Micu - şef serviciu monitorizare a infrastructurilor pieţei financiare şi a plăţilor în cadrul BNR; Irina Pencea - general manager eMAG; Elena Gheorghe - country manager PayU GPO Romania; Tudor Manea - CEO eMAG Group; Daniel Nicolescu - CEO Symphopay; Phil Hobson - affinity leader international Marsh; Raluca Radu - fondator, MTH Digital; Roxana Băbătie - head of domestic sales, managing the channels of field sales and major accounts, Cargus; Lucian Baltaru - CEO Sameday; Mihai Tănase - head of Digital & CRM Dacia & Renault România; Horia Niculescu - customer engineer, Google.
În cadrul evenimentului vor fi dezbătute şi următoarele teme:
Logistică şi operaţiuni - Optimizarea reţelelor de livrare pentru acoperire naţională eficientă; Soluţii pentru last-mile delivery în oraşe mari vs. zone rurale; De câte easyboxuri este nevoie în România
Marketing şi conversie - Strategii de achiziţie şi retenţie pentru piaţa românească; Optimizarea ratei de conversie şi reducerea abandonului coşului de cumpărături; integrarea social commerce şi marketplace-urilor în strategia de vânzări; Noua generaţie de platforme de căutare bazată pe AI (Perplexity etc.) – ce impact are în călătoria consumatorilor
Plăţi şi securitate - inovaţii în sisteme de plată şi integrarea noilor metode de plată (ROPAY); Importanţa sistemelor de plată în rate; Scalare şi expansiune
Strategii de creştere: Rolul platformelor marketplace; Oportunităţi şi provocări în expansiunea cross-border; Optimizarea operaţiunilor pentru pieţe multiple; Studii de caz ale companiilor româneşti care au reuşit expansiunea internaţională
AI în ecommerce: Integrarea chatboţilor şi asistenţilor virtuali pentru suport clienţi 24/7; Utilizarea AI pentru analiza şi sintetizarea recenziilor produselor; Crearea de experienţe de shopping personalizate folosind AI generativ; Măsurarea şi optimizarea satisfacţiei clienţilor prin soluţii AI; Optimizarea preţurilor în timp real folosind AI